بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

گورستان جن ها، مکانی مخوف و وحشتناک در ایران

دیدنی های سیستان و بلوچستان تاریخ : 1399/05/07 355 بازدید

روستای واقع در 5 کیلومتری چابهار با قیمت 2300 ساله که تیس نام دارد و نام آن نیز در كتاب‌هایی که در مورد فتوحات اسكندر مقدونى به چاپ رسده به‌عنوان تیز مشهور بوده كه به مرور زمان به تیس تبدیل شده است گورستانی مخوف وجود دارد؛ گورستان جن ها که در زبان  بلوچی به جن سنط نیز معروف است گورستانی تاریک و مرموز با سنگ‌ قبرهای عظیم ‌الجثه می باشد که به مکانی جالب برای ماجراجویانی ست که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند.

 از این رازهای این منطقه روستای است که به ۲3۰۰ سال قبل بر می گردد و نام آن نیز در كتاب‌هایی که در مورد فتوحات اسكندر مقدونى به چاپ رسده به‌عنوان تیز مشهور بوده كه به مرور زمان به تیس تبدیل شده است؛ گورستان جن ها که در زبان  بلوچی به جن سنط نیز معروف است گورستانی تاریک و مرموز با سنگ‌ قبرهای عظیم ‌الجثه می باشد که به مکانی جالب برای ماجراجویانی ست که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند.

سنگ قبرهای بزرگ و عجیب در این گورستان محلی‌ها را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شده‌اند که این شیوه‌ی حفاری پرسش‌های زیادی را به وجود آورده است. چه كسانی این گورها را حفر كرده‌اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب كرده‌اند؟ با چه وسیله‌ای حفر شده است؟ و در نهایت پاسخ را به دنیای دیگری کشیده است.

افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه این منطقه می‌گویند که کسی تا به حال آدمیزادی ندیده که تیشه بردارد و برای دفن جسدش، سنگ سخت را بتراشد. جالب است بدانید که شب‌ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می‌شوند. برخی از بومی‌های روستا می‌گویند که این صداها، ناله‌ها و گریه‌های اجنه بر سر قبر عزیزانشان است که تا صبح برای آنها عزاداری می‌کنند.

اگر اهل تجربه ی سفر به دیدنی های هیجان انگیز هستید که حس وحشت و ترس را در وجود شما پدید بیاورد سری به روستای تیس چابهار بزنید و از قبرستان جن دیدن کنید.

برچسب‌ها:, ,