بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

نکاتی که باید پیش از لیزر موهای زائد بدانید!

برای برخی از مردان، مو های زائد بدن، حالتی طبیعی به شمار می‌رود؛ اما به لطف آخرین فناوری تکنولوژی امروزی، لیزر موهای زائد آقایان، می‌تواند خلاص شدن از شر موهای زائد را آسان و بدون عوارض جانبی معمول مانند: سوختگی با تیغ و موهای زیر پوستی کند. از مزایای دیگر لیزر موهای زائد نیز این است که تداوم این روش به صورت طولانی مدت می‌تواند باعث قطع رویش مو‌های زائد شود.

از آنجایی که تعداد زیادی از مردان در حال کنار گذاشتن تیغ‌ها و روی آوردن به لیزر موهای زائد برای صاف کردن نواحی مختلف صورت خود هستند، ما در این مقاله، هر آنچه را که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد آقایان بدانید، از نحوه عملکرد آن گرفته تا میزان رضایت از آن، بررسی خواهیم کرد.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی است که در آن پرتو لیزر به سمت پوست هدف، قرار می گیرد تا موها را از بین برده و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. لیزر موهای زائد آقایان به ملانین موجود در فولیکول‌های مو برخورد کرده و واکنشی ایجاد می‌کند که در نهایت منجر به تخریب فولیکول مو می‌شود. با گذر زمان و چندین دوره لیزر موهای زائد، که تعداد دوره ی زمانی آن، با مشاوره قبل از درمان با یک متخصص مشخص می شود، رشد موها به طور فزاینده ای ریزتر شده تا زمانی که به طور کلی متوقف شود.

در حقیقت اشعه لیزر بر روی ملانین های داخل فولیکول مو اثر می کند به این معنی که لیزر موهای زائد آقایان، بر روی افرادی که رنگدانه موهایشان تیره تر از رنگ پوست آنها است موثرتر است. اگر موهای شما روشن، بلوند یا شبیه به پرز است، به احتمال زیاد لیزر نمی تواند رنگدانه موجود در فولیکول را تشخیص داده و از بین ببرد.

اما امروزه، فناوری‌های لیزر جدیدتر می‌توانند موهای تیره ‌تر را در برابر پوست ‌های تیره‌ تر نیز از بین ببرند، اما همچنان توصیه می شود با یک متخصص پوست و موی دارای مجوز از وزارت بهداشت، در این زمینه مشورت کنید تا مطمئن شوید کاندیدای خوبی انجام لیزر موهای زائد آقایان هستید.

مزایای لیزر موهای زائد آقایان

از آنجایی که مردان تمایل دارند موهای ضخیم تر و زبرتری داشته باشند، لیزر موهای زائد به دلیل توانایی آن در کاهش رشد مو بدون ایجاد سوختگی با تیغ، موهای زیر پوستی، یا تحریک مزمن مرتبط با روش های رایج تر حذف مو مانند اصلاح و شیو، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین با استفاده از لیزر موهای زائد، رشد مجدد موها به حداقل رسیده و تا 90٪ کاهش می یابد. حتی اگر رشد مجدد مو را تجربه کنید، موها بسیار نرم تر، ظریف تر و روشن تر از قبل خواهند بود.

همچنین اگر از موهای زیرپوستی و قرمز شدن نواحی دور فولیکول های مو رنج میبرید، لیزر موهای زائد آقایان، راه حل مناسبی برای از بین بردن این مشکلات است، چرا که با سوزاندن فولیکول مو، باعث نازک شدن و یا از بین رفتن تار مو خواهد شد.

با پیشرفت تکنولوژی، انجام فرآیند لیزر با دستگاه های جدید در کلینیک لیزر موهای زائد، بسیار آسان تر از قبل شده و تمامی افراد میتوانند از آن استفاده کنند.

برای از بین بردن موهای زائد به چند جلسه لیزر نیاز است؟

به طور کلی، برای از بین رفتن موهای زائد، به 3 تا 8 جلسه درمان در فواصل زمانی 4 تا 8 هفتگی (بسته به ناحیه تحت درمان) برای دستیابی به حداکثر کاهش رشد مو (90٪ یا بیشتر) مورد نیاز است.

دلیل اینکه 3 تا 8  جلسه درمان مورد نیاز است این است که لیزر موهای زائد بر روی موهایی که در مرحله آناژن یا رشد فعال خود هستند بهترین عملکرد خود را انجام می دهد. بنابراین، به منظور کاهش میزان رشد مو، چندین درمان لازم است تا فولیکول‌های موی بیشتری را در مرحله آناژن رشد خود جذب کنند. لازم به ذکر است که فاصله بین هر جلسه، در نواحی مانند صورت که چرخه موی کوتاه تری دارد کاهش می یابد.

اقدامات قبل از انجام لیزر در کلینیک لیزر موهای زائد چیست؟

برای اینکه یک جلسه ی لیزر موفق و راحت در کلینیک لیزر موهای زائد داشته باشید، ما در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • یک روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو کنید

 در درمان لیزر موهای زائد، معمولاً بیمار باید موهای خود را در ناحیه مورد نظر از قبل بتراشد. این کار به لیزر اجازه می دهد تا سریعتر به فولیکول های مو برسد.

  • تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید

درمان های لیزر برای موهای زائد،  با برخورد به پوست روشن و موهای تیره بهترین کار را انجام می دهند. به همین منظور، حداقل 6 هفته قبل و بعد از انجام هر جلسه لیزر در کلینیک لیزر موهای زائد، از برنزه کردن خودداری کنید.

  • قبل از لیزر ملاقات خود دوش بگیرید

بهتر است ناحیه ای را که قصد درمان آن را دارید با آب گرم و صابون بشویید. هدف از بین بردن هرگونه کثیفی و روغنی است که ممکن است بر درمان در لیزر تأثیر بگذارد. همچنین به شما توصیه می کنیم که قبل از انجام لیزر، از دئودورانت استفاده نکنید. همچنین پس از آن نیز از افترشیو استفاده نکنید چرا که ممکن است بر نتایج درمان تاثیر منفی بگذارد.

سخن پایانی

وقتی نوبت به انتخاب روشی برای از بین بردن موهایتان می‌رسد، ممکن است کمی سردرگم شوید، زیرا گزینه‌های زیادی برای رفع موهای زائد وجود دارد. اما بهترین روش برای حذف موهای زائد در آقایان، لیزر موهای زائد آقایان است که میتواند تاثیرات مطلوبی بر عدم رشد مجدد موهای زائد بگذارد.

لیزر موهای زائد عمدتا در کلینیک لیزر موهای زائد انجام می شود که بسته به میزان بودجه ی فرد، نوع دستگاه های مورد استفاده و همچنین کلینیک لیزر موهای زائد مشخص می شود.

ما در این مقاله از کلینیک زیبایی آنیل، اطلاعاتی را در این زمینه، در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.