بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

خطرناک ترین شهربازی دنیا

گردشگری تاریخ : 1402/12/12 88 بازدید

شهربازی یک مکان جذاب و مهیج برای سرگرمی و تفریح است که عموماً شامل انواع بازی‌ها، تجهیزات تفریحی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و سایر امکانات خدماتی است. این مکان‌ها معمولاً برای خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان جذابیت دارند و به عنوان یک مقصد تفریحی و خانوادگی محبوب شناخته می‌شوند.

شهربازی‌ها دارای انواع بازی‌های مختلف هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به قایق‌سواری، چرخ‌گردان، لوکسور، رولر کوستر، بازی‌های الکترونیکی و بازی‌های آبی اشاره کرد. این بازی‌ها علاوه بر اینکه برای سرگرمی و تفریح مخاطبان ارائه می‌شوند، به آن‌ها امکان پرورش مهارت‌های اجتماعی، همکاری و تعامل با دیگران را نیز می‌دهند.

علاوه بر بازی‌ها، شهربازی‌ها همچنین دارای تجهیزات تفریحی متنوع هستند که شامل چادرهای بازی، تئاتر هوایی، پارک آبی، ژیمناستیک هوایی و سایر فعالیت‌های تفریحی مختلف می‌شوند. این تجهیزات و فعالیت‌ها به عنوان گزینه‌های جذاب برای سرگرمی و تفریح در هوای آزاد برای بازدیدکنندگان عرضه می‌شوند.

علاوه بر این، شهربازی‌ها دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستند که به بازدیدکنندگان امکان انتخاب انواع غذا و نوشیدنی، خرید لوازم یادگیری و سوغات جالب را فراهم می‌کنند.

با توجه به همه این ویژگی‌ها، شهربازی یک مکان مناسب برای سرگرمی، تفریح و خلاقیت بوده و به عنوان یک مقصد جذاب برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستان محبوب است. اگر به دنبال گذراندن وقت خوش و لحظات شاد در یک محل پر از هیجان هستید، حتماً به یک شهربازی سفر کنید و از تجربه فراموش نشدنی آن لذت ببرید.

در ادامه لیستی از خطرناکترین و ترسناکترین شهربازی های دنیا را آورده ایم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ترن هوایی زنگ زده پیونگ یانگ (کره شمالی) | The rusty roller coasters of Pyongyang

احتمالا زندگی در کشوری مثل کره شمالی به خودی خود ترسناک ترین تجربه زندگی یک انسان باشد. شاید پارک جوانان کائسون (kaeson youth park) تلاشی قابل توجه از طرف دولت باشد تا بتوانند مقداری شادی حقیقی را در فضای خاکستری رنگ شهر پیونگ یانگ پخش کنند. استفان وانزگر ،(Stefan Zwanzger) مردی که اکثر شهربازی های دنیا را تجربه کرده است، در رابطه با کره شمالی اینگونه می گوید: «وقتی شما به کره شمالی سفر می کنید، هرگز احساس امنیت کامل و آرامش را تجربه نخواهید کرد. حتی در مورد شهر بازی ها، شما سوار وسایل و تجهیزاتی خواهید شد که چندین دهه قبل ساخته شده اند».

البته به احتمال  زیاد شما هرگز به کشور کره شمالی سفر نخواهید کرد، ولی اگر روزی گذرتان به این کشور افتاد، کائسون پارک می تواند ترسناک ترین تجربه زندگیتان را رقم بزند!

قطار ارواح خبیثه در باکو (آذربایجان) | Baku’s gross ghost train

بیشتر قطارهای وحشت در دنیا  نمی توانند مسافران بزرگسال خود را بترسانند. به همین خاطر بسیار جالب است که از قطار وحشتی سخن بگوییم که می تواند به طور واقعی مسافران خود را در هر سنی که باشند، بترساند. متاسفانه تجربه آقای وانزگر در باکو، علاوه بر ترس با رنج و درد هم همراه بود! او می گوید: «تصور کنید که در یک قطار وحشت تنها هستید و در تاریکی به سمت جلو پیش می روید، ناگهان یک پرده بزرگ و چسبناک از بالا بر روی شما می افتد و به بینی و دهان شما می چسبد. و همزمان که قطار به سمت جلو حرکت می کند، بینی و دهان شما از حرکت و کار باز می ایستد!»

بعد از این ماجرا وانزگر به مدیر شهربازی شکایت کرده است. ولی او نه زبان وانزگر را فهمیده است و نه اهمیتی به او داده است! وانزگر اضافه می کند: « اوه مرد! خیلی دردناک بود! امیدوارم هیچوقت کسی همچین تجربه ای نداشته باشد».

نابودگر گردن تهران (ایران) | The Tehran neck cracker

در پارک ارم تهران هیچ چیز به غیر از ترن هوایی آن نمی توانست تا این حد برای وانزگر دردناک باشد. قطاری که سریع و بدون چسبندگی به سطحی،  مسافران را مانند یک تکه پنبه حمل می کند. او می گوید: «وقتی برای اولین بار این قطار را با کابین هایی شبیه خودرو دیدم که با سر وصدای بسیار زیاد حر کت می کند، به این فکر می کردم که حتما باعث صدمه دیدنم خواهد شد. همینطور هم شد! تا سه هفته گردن درد داشتم».

از نظر او این ترن هوایی، باریک ترین ترن هوایی تاریخ بشریت است! به طوری که شما در طول مدت حرکت قطار، قادر نخواهید بود سر خود را تکان دهید. و به جز فریاد زدن کار دیگری ازشما ساخته نیست!

چرخ فلک بدبختی (نپال) | Ferris wheel of misfortune

سوار یک چرخ فلک معمولی شوید. آن را با زوج ها و خانواده های شاد پر کنید. سپس انگشت خود را بر روی دگمه آخرین درجه و سرعت چرخ فلک قرار دهید. این همان چیزیست که در نپال اتفاق میفتد! به خاطر اینکه وقتی شما در ارتفاعات هیمالیا زندگی می کنید، کمی سرعت گرفتن در ارتفاعات برایتان عادی است! ولی برای من نه!

او می گوید: «خیلی سرعت داشت! تنها صدایی که در گوشم مانده است صدای جیغ و داد مردم است!»

تاب هوایی دردناک (چین) | Qingdao chairoplane of pain

وقت اسم تاب به گوشتان می خورد، هرگز تصور نمی کنید که بیش از یک متر از زمین ارتفاع بگیرید. ولی اینجا، یعنی در شهربازی فانتا وایلد (fantawild) در شهر چینگدائو اینگونه نیست.

وانزگر در اینباره می گوید: «وسایل این شهربازی همگی جدید هستند ولی من حاضرم سوار یک هواپیمای ساخت سال ۱۹۷۰ شوم، ولی دوباره سوار این تاب هوایی نشوم». کافیست یک نگاه به عکس بیاندازید!

سلاح مخفی دیزنی (مکان های مختلف) | Disney’s secret weapon

شاید از نظر شما بودن در یک تور نیم روزی دور دنیا، درمیان عروسک های متنوع و متحرک پارک دیزنی لند ترسناک نباشد. ولی وقتی ۵ یا ۶ بار در این شرایط قرار بگیرید قطعا ترسناک خواهد شد. با خود خواهید گفت اگر برای تمام عمر در این مکان بمانم و مجبور باشم با این عروسک های متحرک گذران وقت کنم، آن وقت چه می شود؟ البته شاید این ترس فقط یک موضوع روانشناسی برای من باشد، حتما به دکتر مراجعه خواهم کرد!

وسیله پر هیجان cannonball loop (ایالات متحده) | The Cannonball Loop

این وسیله یک سرسره آبی مرتفع است که با چرخش های ۳۶۰ درجه ای خود برای هر کسی سرگیجه ایجاد خواهد کرد. این وسیله در پارکی در ایالت نیوجرسی قرار داشت که به خاطر حوادث بیشماری که برای مردم ایجاد کرد، اکنون بسته شده است. پس شما بسیار خوشبخت هستید که دیگر نمی توانید سواری آن را تجربه کنید.

برچسب‌ها: