بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

گردشگری فرانسه با کرونا چقدر ضرر کرد؟

گردشگری جهان تاریخ : 1398/12/27 162 بازدید

وزیر مشاور وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه، ژان باتیست لوموین بیان کرد: پیش بینی می شود که فرانسه می تواند در چهار ماه اولیه ی سال 2020 به دنبال شیوع کرونا تا 10 میلیارد یورو درآمد ناشی از گردشگری را از دست بدهد.

شبکه فرنس 24 نیز مرتبط با این موضوع بیان کرد که پس از در های موزه لوور، برج ایفل نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونادرهای خود را به روی گردشگران بسته است. برج ایفل را بسیاری از گردشگران نگین گردشگری فرانسه می دانند که با بسته شدن آن، ضربه دیگری به این صنعت در کشور فرانسه وارد شد.

نگارش لوپاریزین می گوید، تاکنون در فرانسه 79 نفر فرد آلوده به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ابتلای 3361 نفر به کرونا در این کشور تایید شده است.

لوپاریزین در عین حال به نقل از “ادوارد فیلیپ” نخست وزیر فرانسه از ممنوعیت تجمعات بیش از یکصد نفر در این کشور به دنبال شیوع کرونا خبر داد و نوشت که این اقدام شدید دیگر برای مهار شیوع کروناست. پیشتر در چند مرحله، تجمعات بیش از 10هزار نفر، 5 هزار نفر و یک هزار نفر در فرانسه به دلیل شیوع کرونا ممنوع اعلام شده بود.

“اولیویه وران” وزیر بهداشت فرانسه هم گفته مراکز مراقبت از کودکان در خانه که کمتر از 10 کودک را نگهداری می کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. چندی پیش «ایرفرانس» نسبت به زیان 200میلیون یورویی این شرکت به دلیل تاثیر مالی ناشی از بحران کرونا هشدار داد. ایرفرانس انتظار دارد که 3600پرواز خود را در ماه مارس به دلیل اپیدمی کرونا لغو کند.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که اکنون قاره اروپا کانون شیوع ویروس کرونا است، آدهانوم گفت: بیش از پنج هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و قاره اروپا اکنون کانون شیوع این ویروس است. وی تأکید کرد که نهادها و مؤسسات بهداشتی جهان باید آماده استقبال از شمار زیادی بیمار باشند.