بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

کاخ توپکاپی استانبول

گردشگری تاریخ : 1394/12/06 413 بازدید

کاخ توپکاپی استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این

 کاخ توپکاپی استانبول

سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد. سلطان محمد تا سال 1481 در آن زیسته است. این کاخ در حدود 400 سال درمحل زندگی سلاطین و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است. در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته است و مطبخ های کاخ نیز در این سمت جای گرفته اند. امروزه از این محل به عنوان نمایشگاهی از مجموعه های کریستال ، نقره و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است استفاده می شود.

در ۱۸۵۳ سلطان عبدالمجید تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. امروز قصر توپقاپی به موزه تبدیل شده‌است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه‌ است. در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران نیز نگهداشته می‌شود.

سالانه گردشگرانی زیادی از ایران به وسیله تور استانبول به ترکیه و این شهر تاریخی سفر میکنند اگر شما کاربران عزیز سایت تورنشان هم تصمیم به سفر به شهر استابول دارید میتوانید از بخش تور استانبول تور مناسب خود را انتخاب کرده و یک سفر رویایی را تجربه نمایید.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول