بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

ونیز ایران کجا قرار دارد؟

تفریح گردی تاریخ : 1399/05/02 258 بازدید

شاید شماهم برایتان جالب است که بدانید روستایی در خوزستان به نام ونیز ایران شناخته می شود. این روستا مساحت کمی دارد اما بسیار دیدنی و جذاب به شمار می رود.

صراخیه از جاهای دیدنی خورستان و یکی از روستاهای گردشگری جذاب جنوب غرب کشور است. امروزه گردشگران زیادی آن را برای سفری هیجان‌انگیز و متفاوت انتخاب می‌کنند. روستا، میانه‌ یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های کشور یعنی تالاب بین‌المللی شادگان واقع است. این تالاب را رود جراحی تغذیه می‌کند و در میانه چندین شهر مهم خوزستان واقع است.

اهالی روستای صراخیه به زبان عربی صحبت می‌کنند. این روستا مردمانی زحمتکش و خون گرم دارد. این روستا در ایران به نام ونیز ایران شناخته شده است و بسیاری مشتاق هستند تا این روستا را ببینند.

جالب است بدانید که در این روستا مهاجرت کمتر صورت می‌گیرد و اهالی این روستا زندگی در کنار تالاب را به مهاجرت ترجیح می دهند و بسیاری از جوانان آن با ماندن در روستا و ازدواج های بومی باعث افزایش جمعیت بومی آن می شوند. شایان ذکر است که اهالی روستا عرب بوده و به زبان عربی صحبت می کنند.

خانه های این روستا کم نظیر به نوبه خود دیدنی و منحصر می باشد. خانه هایی از جنس نی و گیاهان محلی که با شکل و ظاهری خاص و مقاوم در برابر آب و هوای این منطقه که چشم گردشگران را به خود جذب می کند. البته برخی خانه هایی از جنس بلوک و سیمان نیز برای خود ساخته اند که ساده زیستی روستائیان را نشان می دهد. اغلب مردم این روستا به ویژه جوانان در سال های اخیر مشغول به ماهیگیری و همچنان جابجایی مسافران و گردشگرانی که برای تفریح به این روستا می آیند هستند که این از بارزترین ویژگی های این منطقه است.