بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مکان های دیدنی روسیه‎

دیدنی های روسیه تاریخ : 1400/08/23 217 بازدید

گردشگری و جهانگردی یکی از اهداف و آرزوهای همه انسان هاست. به طوریکه کمتر کسی را می توان یافت که به مسافرت، خصوصاً مسافرت های خارج از کشور علاقه نداشته باشد. سفر و مسافرت برای آشنایی با افراد جدبد، فرهنگ های جدید، آداب و رسوم جدید و حتی آب و هواهای جدید، یک راه بسیار خوب است. شما در سفر می توانید اجربه کسب کنید، با برخی سختی ها و یا بعضی خوشی ها مواجه شوید و در نهایت یک فرد آبدیده و با تجربه شوید. امروز می خواهیم در رابطه با سفر به روسیه صحبت کنیم. روسیه کشور بسیار زیبایی است که هم جاذبه های طبیعی دارد و هم جاذبه های تاریخی و با توجه به حرف هایی که در رابطه با زیبایی روس ها وجود دارد، دیدن این کشور و این مردم نمی تواند خالی از لطف باشد. روسیه به عنوان پهناورترین کشور در جهان شناخته می شود که سرشار از زیبایی و شگفتی است که می تواند لحظات زیبایی را برای توریست های بسازد. مسکو و سن پترزبوگ دو شهر مهم و بزرگ روسیه هستند که بیشترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده اند. البته لازم به ذکر است، مجموعه ای که از مکان های دیدنی روسیه در این مطلب آورده شده است، تنها ذره ای از دریای دیدنی های روسیه است.

دیدنی های روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل (St. Basil’s Cathedral)

یکی از جاهای دیدنی روسیه که دیدن آن می‌تواند برای هرکسی خاطره‌انگیز باشد، کلیسای سنت باسیل است. این کلیسا در سال 1552 به فرمان ایوان ساخته شد. وی به خاطر پیروزی در مقابل مغول‌ها و باز پس گیری شهر قازان آن را ساخت. جالب است بدانید که در زمان استالین، حکمران دیکتاتور، دیدن این کلیسا ممنوع اعلام شده بود و تا حدی از این بنا بیزار بود که دستور تخریب آن را هم داده بود.

براساس اسناد تاریخی قدمت این کلیسا به 450 سال می‌رسد. جالب است بدانید که این کلیسا ابتدا مریم مقدس نام داشته است. ساختمان این کلیسا از چند سقف قطره‌ای شکل رنگ و وارنگ ساخته شده که بسیار دوست‌داشتنی است. امکان دارد با دیدن ظاهر جالب این کلیسا به یاد قصرهای دنیای دیزنی بیفتید. رنگ‌های زیبایی که روی نمای این بنا مشاهده می‌کنید، 200 سال پیش به کلیسا زده شده است. این کلیسا آنقدر محبوب است که گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن آن روانه مسکو می‌شوند.

صومعه سولووتسکی – جزایر سولووتسکی

این صومعه‌ی باشکوه با دیوارهای سنگی خود همانند روح و قلب جزایر سولووِتسکی (Solovetsky) و یکی از زیباترین بناهای روسیه است. صومعه‌ی سولووتسکی (Solovetsky Monastery) در سال ۱۴۲۹ بنا شد. محوطه‌ی این صومعه در میان دیوارهای عظیم و قطور سنگی شش برج مستحکم احاطه شده است. بام‌های قیفی شکل چوبی بر فراز هر یک از برج‌ها خودنمایی می‌کند. همه این‌ها، به همراه برج‌ها و گنبدهای چشم‌نواز کلیسا در آب‌های دریاچه‌ی سِوی یاتو (Svyatoe) به زیبایی انعکاس می‌یابد.

کلیسای جامع تجلی (Transfiguration Cathedral) با آمیزه‌ای از معماری پومورسکی، پی‌ریزی مستحکم، دیوارهای سفیدرنگ و چندین گنبد با پوششی از ورقه‌های چوبی در مرکز صومعه قرار گرفته است. قدمت این کلیسا به سال ۱۵۶۶ بازمی‌گردد. دیوار خیره‌کننده‌ی شمایل‌ در طبقه دوم این کلیسا قرار دارد. در طبقه‌ی فوقانی صومعه، ناهارخوری وسیعی وجود دارد که با یک راهروی سرپوشیده به بقیه‌ی مجموعه متصل می‌شود.

در کنار آن کلیسای عروج (Assumption) واقع شده که سابقاً سالن غذاخوری غار مانندی بوده است. سابقاً در اتاق نگهداری اشیا مقدس در طبقه فوقانی، گنجینه صومعه قرار داشت که بسیاری از آثار و اشیا قیمتی آن توسط بلشویک‌ها نابود شد.

زندان این صومعه از قرن شانزدهم برای مجازات کسانی که علیه دین و مذهب مرتکب جرمی می‌شدند و بعدها برای آنان که بر ضد دولت فعالیت می‌کردند، بکار گرفته می‌شد. آسیاب قرن هفدهمی صومعه با شبکه‌ای از کانال‌های آب کار می‌کند. راهبان سخت‌کوش این کانال‌های آب را برای مرتبط ساختن ۵۰۰ دریاچه‌ی جزیره حفر کرده بودند.

کاخ پترهوف

کاخ پترهوف مجموعه‌ای از کاخ‌ها و باغ‌های زیبا و بسیار با‌شکوه است که در ۳۰ کیلومتری سن‌ پترزبورگ قرار دارد. از این کاخ‌ها به‌عنوان اقامتگاه تابستانی پترکبیر استفاده می‌شد. محوطه باغ‌های این مجموعه بیش از ۸۰ مجسمه مرمری را در خود جای داده است. فواره‌ی آبشار بزرگ مجموعه پترهوف نیز یکی از زیباترین سازه‌های معماری شوروی کمونیست است. این آبشار بزرگ که در سال ۱۹۶۴ ساخته شد، از سه آبشار پلکانی مستقل با ۱۷ پله تشکیل می‌شود و با تعداد زیادی آثار هنری مانند ۳۷ کتیبه، ۲۹ نقش‌برجسته و بیش از ۱۵۰ قطعه‌ی تزیینی کوچک آراسته شده است. جریان آب باشکوه و تاثیرگذار این فواره به کمک ۱۴۲ پمپ پرفشار ایجاد می‌شود و ترکیبی کاملا دور از انتظار و غیرقابل پیش‌بینی دارد که بازدیدکننده‌ها آن را مسحورکننده و جادویی توصیف می‌کنند. این مجموعه منحصر‌به‌فرد در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

کلیسای کاتولیک مریم مقدس

یکی از جاهای دیدنی روسیه کلیسای کاتولیک مریم مقدس است. این کلیسا را می‌توان بزرگ‌ترین مکان مذهبی روسیه دانست. این کلیسا در سال‌های 1901 تا 1911 در مسکو ساخته شد. معماری به کار برده شده در این کلیسا از سبک کلیسای میلان و وست مینستر لندن الهام گرفته است. بیش از هر چیز رنگ قرمز و ظاهر اسرارآمیز این کلیسا جالب توجه است.

کلیسای جامع بشارت

یکی دیگر از دیدنیهای روسیه که نشان از رنگ و بوی مسیحیت ارتودوکس دارد، کلیسای جامع بشارت است. این کلیسا بر تپه بروویتسکی ساخته شده است. بنای اصلی این کلیسا در سال 1397 میلادی به فرمان دوک بزرگ واسیلی اول بنا نهاده شد. سایر بخش های کلیسا از سال 1484 به کلیسا اضافه شد.

موزه هنرهای زیبای پوشکین – مسکو

موزه هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum of Fine Arts) آثار هنری کشورهای خارجی را در مسکو به نمایش می‌گذارد و به سه بخش تقسیم می‌شود. این سه بخش، مجموعه‌ای گسترده از آثار اروپایی ازجمله شاهکارهایی از تمدن‌های باستان، عصر رنسانس ایتالیا و دوره طلایی هلند را در بر می‌گیرد. برای مشاهده‌ی مجموعه‌ی حیرت‌انگیز نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست به گالری هنری قرن نوزدهم و بیستم سری بزنید.

آثار ارزنده‌ی هنری عصر رنسانس در ساختمان اصلی از شکوه خاصی برخوردار است. مهم‌ترین آثار این قسمت شاهکارهایی از عصر طلایی هنر در هلند است. در اینجا رامبراند با تابلوهای فراوانی ازجمله پرتره‌ی پیرزن، ستاره بی‌بدیل این نمایش به شمار می‌رود. نمایشگاه‌های تمدن باستانی این موزه کلکسیون شگفت‌انگیزی از سلاح‌های مصری، جواهرات، سنگ‌قبر و اشیا مربوط به تشریفات مذهبی را در معرض دید عموم قرار داده است.

بیشتر این آثار مانند دو مومیایی قابل‌توجه از گورستان‌های باستانی به کشف رسیده‌اند. یکی از اتاق‌های این طبقه به گنجینه‌ی شکوهمند تراوا اختصاص یافته که قدمت برخی از این آثار به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.