بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

موزه ی فرش و ویژگی های

تاریخ گردی تاریخ : 1398/11/23 158 بازدید

موزه فرش

در ادامه ی این مطلب در خصوص موزه ی فرش برای شما دوستان مطالب و اطلاعاتی را آماده کرده ایم که مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از فرش‌های به نمایش گذاشته شده در موزه فرش ایران مربوط به  دوران قرن یازدهم هجری قمری تا دوران معاصر است. این فرش‌ها مربوط به نقاط مختلف کشورمان است و در هر بخش از موزه توضیحاتی درباره تفاوت نقش و نگار و مواد استفاده شده در فرش‌های همان منطقه ارائه شده است. از جمله این مناطق می‌توان به اصفهان، تهران، تبریز، کاشان، مشهد، قم، سنندج و کرمان اشاره کرد.

موزه فرش انواع گليم‌ها و فرش‌هاي دست بافت‌، با توجه به مرغوبيت و قدمت آن‌ها و با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي قالي ايران از لحاظ رنگ آميزي‌، طرح‌، نقش‌، بافت و تنوع مناطق قالي بافي حفظ و نگه‌داري مي‌شود.

در كتاب‌خانه موزه حدود 3500 جلد كتاب به زبان‌هاي فارسي‌، عربي‌، فرانسه‌، انگليسي و آلماني در اختيار هنر دوستان و پژوهشگران قرار مي‌گيرد. هم‌چنين بهترين كتاب‌ها و نشريات و تحقيقات مربوط به فرش ايران و قالي‌هاي مشرق زمين به طوركلي و كتاب‌هايي در زمينه مذهب‌، هنر و ادبيات ايران در كتاب‌خانه موزه موجود است‌.

موزه فرش

موزه فرش