بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

معرفی شهر بابک از استان کرمان

دیدنی های کرمان تاریخ : 1398/11/19 134 بازدید

در این مطلب با ما همراه باشید تا شهر بابک استان کرمان را با هم بشناسیم. این شهر یکی از دیدنی ترین شهر های استان کرمان و بزرگ ترین شهر این استان است.

شهربابک یکی از شهرستانهای تاریخی استان کرمان میباشدکه در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارداین شهرستان در مسیر جاده ترانزیت تهران – بندرعباس قرار دارد وجود آثار تاریخی همچون شهر صخره ای میمند با بیش از ۴ هزار خانه سنگی دستکند که در دل کوهستان واقع شده است و قدمت شهربابک را به ۱۲۰۰۰ سال قبل می رساند

شهربابک، بزرگ‌ترین شهر استان کرمان، یکی از زیباترین شهرهای استان است و لقب شهر فیروزه و مس دارد.

شهربابک را می‌توان شهر ساسانیان دانست و بسیاری از مورخان اتفاق‌نظر دارند که سلسله ساسانی باعث به وجود آمدن شهربابک شدند. شهربابک در زمان حکومت ساسانیان آباد شد.

پوشش محلی مردم شهربابک، لباس محلی کرمانی است. پوشاک زنان کرمانی شامل چارقد، پیچه یا نقاب، چادر دلاغ، شلیت، پیرن، پیراهن شش ترک، یل، پای‌پوش، گیوه و گالش می‌شود.

از پوشاک محلی مردان می‌توان به انواع کلاه‌ها ازجمله کلاه نمدی، کلاه شاپو، پیراهن، قبا، سرداری، جلیقه، شال کمر، قبا، گیوه، ساغری، ارسی، زنگال، قندر و پاپیچ و مچ پیچ اشاره کرد.

از سوغاتی‌های خوشمزه شهربابک می‌توانیم به لبنیات، نان کرنون و ریواس اشاره کنیم.

 عمارت موسی خان، روستای صخره‌ای میمند، آتشکده آذربغ، غار ایوب، مسجد و حسینیه شهر کهنه، روستای ریسه و پا قلعه از مکان های معروف دیدنی شهربابک هستند.

برچسب‌ها:,