بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مصر ایران در کدام شهر است؟

تفریح گردی تاریخ : 1399/03/19 262 بازدید

روستای مصر شاید نامی عجیب داشته باشد اما علت نامگذاری آن چندان ارتباطی به ظاهرش ندارد. در ادامه مصر ایران را به شما به شکل کلی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روستای مصر، با نام های قبلی همچون چاه دراز،مزرعه یوسف و کلاته یوسف یکی از روستاهای دیدنی ایران است ، روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا در دشت کویر ایران و در 45 کیلومتری شرق جندق و در 60 کیلومتری شمال خور واقع شده است.

جندق در ۴۵ دقیقه‌ای این روستا و خور در ۶۰ کیلومتری آن قرار گرفته و در مجموع ۸ ساعت با تهران فاصله دارد. مسیر دسترسی به این کویر از شهرهای  تهران، سمنان، دامغان، معلمان و جندق می‌گذرد. از جندق تا مصر ۴۰ کیلومتر جاده‌ خاکی در پیش است و راه حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

شخصی به نام یوسف در سال ها قبل بنیان این روستا را بنا نهاد که به چوپانی گوسفندان مشغول بود. عمر این روستا بیشتر از ۱۰۰ سال نیست، اما همه آن را به نام مزرعه یوسف می‌شناختند تا اینکه قنات‌های روستا خشک و کم‌آب شدند و یوسف مجبور شد تا چاه‌هایی حفر کند ولی این چاه‌ها فقط برای چند سال کافی بودند، به همین دلیل مجبور شدند تا دوباره چاه طولانی‌تری حفر کنند که اهالی روستاهای دیگر اینجا را بانام چاه دراز می‌شناختند

پس از مدتی به دلیل علاقه زیاد این فرد به حضرت یوسف،او از مردم می‌خواهد به احترام حضرت یوسف و داستانش که در مصر اتفاق افتاد، اسم مصر را روی روستا بگذارند و مردم هم به احترامش می‌پذیرند او می پذیرند.

در ورودی روستا دو تاق کوچک مقابل یکدیگر قرار دارد که داخل یکی ژنراتور بزرگی قرار گرفته است و برق مصر و روستای هم‌جوار تأمین می‌شود. دیگری تنها مغازه روستا است که مجهز به خط تلفن ثابت است اما جدیداً استفاده از تلفن همراه نیز در این روستا امکان‌پذیر شده است.