بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مسجد سلیمانیه در استانبول

گردشگری تاریخ : 1395/02/20 402 بازدید

مسجد سلیمانیه یکی از جاذبه های ارزشمند شهر استانبول به حساب می آید که اهمیت ویژه ای در نزد بازدیدکنندگان دارد.

1429

اطلاعات محل مسجد : سلیمانیه (Suleymaniye) یکی از مهمترین مساجد شهر استانبول و کشور ترکیه به شمار می آید که بر روی تپه سوم استانبول واقع شده است. این تپه مقابل دانشگاه استانبول می باشد و رفت و آمد به این منطقه راحت می باشد.

 

1434

اطلاعات مسجد : مسجد سلیمانیه که نزد بازدیدکنندگان ارزش والایی دارد در بین سال های 1550 تا 1557 به دستور شاه سلیمان اول که قدرتمندترین و پولدارترین پادشاه عثمانی بوده است ساخته شده است. این مسجد توسط بهترین و ماهرترین معمار دوره عثمانی ، معمار سنان بنا شده است و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل شده است.

مسجد سلیمانیه یک نقطه عطف در شهر استانبول به شمار می آید. اگرچه این مسجد بزرگترین مسجد استانبول نمی باشد اما یکی از بزرگترین و بهترین مساجد این شهر به حساب می آید. همچنین مسجد سلیمانیه در یک آتش سوزی در سال 1660 ویران شد اما به دستور سلطان محمد چهارم توسط معمار Fossatı دوباره بازسازی و ترمیم شد.

در سال 1760 نیز قسمت گنبدی شکل مسجد توسط زلزله فروریخته شد و سپس در اواسط قرن 19 بازسازی شد. پشت مسجد یک قبرستان و دو آرامگاه وجود دارد. سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان ، خواهرانش مهری ماه  و آسیه سلطان و مادرش حفصه خاتون نیز در آنجا به خاک سپرده شده اند. 

istanbul_17

اطلاعات بازدیدکنندگان : بازدیدکنندگان می توانند با یک پیاده روی 10 دقیقه ای از مسجد سلیمانیه و اطراف دانشگاه استانبول می توانند به میدان بایزید و بازار بزرگ برسند و خریدهای خود را در آن بازار انجام دهند. ورود به مسجد برای بازدیدکنندگان رایگان می باشد و می توانند به راحتی وارد مسجد بزرگ سلیمانیه شوند.

13910507000721_PhotoL

تور سفر : تور استانبول یکی از تورهای محبوب در بین بازدیدکنندگان به شمار می آید که بسیاری از مردم از آن استفاده می نمایند. پس اگر شما نیز مایل به سفر به شهر استانبول و بازدید از زیبایی و جاذبه های گردشگری آنرا دارید می توانید از قسمت تور استانبول یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود لذت را ببرید.

     soleymania

soleymania2

اختصاصی تورنشان