بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مسجد آبی در استانبول

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/02/27 453 بازدید

یکی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول و کشور ترکیه مسجد آبی به شمار می آید که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.

_-______20110429_1568844307

مسجد آبی (Blue Musqe) یک مسجد تاریخی در شهر استانبول به حساب می آید. این مسجد فوق العاده در سال 1617 ساخته شد و دلیل نامگذاری آن به مسجد آبی این است که در طراحی این مسجد از رنگ آبی استفاده شده است. همچنین این مسجد به نام مسجد سلطان احمد نیز مشهور می باشد.

بر خلاف دیگر مساجد شهر استانبول که به دور از مرکز شهر واقع شده اند ، مسجد آبی (سلطان احمد) در بین مسجد ایا صوفیه و بیزانس و در نزدیکی مجل اقامت خانواده سلطنتی عثمانی قرار دارد. این مسحد یکی از محبوب ترین مساجد شهر استانبول نیز می باشد که اهمیت خاصی در بین مردم دارد و به همین دلیل به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر نیز تبدیل شده است.

ساخت و ساز مسجد سلطان احمد از سال 1609 و به دستور سلطان احمد اول آغاز شد. در آن زمان سلطان احمد تنها 19 سال سن داشت و تنها پس از یک سال از به اتمام رسیدن مسحد ، در سن 27 سالگی درگذشت. این مسجد دارای شش مناره می باشد که از این حیص مسجد فوق العاده ای به شمار می آید.

با وجود مشکلاتی از جمله بی کفایتی ، ضعف در سلطنت ، ضعف در مدیریت و عدم کنترل کشور که سلطان احمد برای جکومت عثمانی به وجود آورد و باعث واژگونی بخت و اقبال جکومت عثمانی شد ، اما بنای مسجد آبی و زیبایی خیره کننده این مسجد در یادها باقی مانده است و یک اثر فوق العاده از او به جا گذاشته است.

از آنجایی که تور استانبول یکی از تورهای پر طرفدار در بین بازدیدکنندگان به شمار می آید و سالانه سفرهای زیادی به این شهر زیبا می شود بازدید از نقاط دیدنی آن مانند مسجد آبی نیز برای بازدیدکنندگان هیجان خاص خود را دارد. اگر شما نیز قصد سفر به استانبول و تجربه این هیجان را دارید می توانید از قسمت تور استانبول یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 1244743003istanbul-blue-mosque-sq ahmad-2 ahmad-3 Blue Musqe bluemosque masjedsoltanahmad2

اختصاصی تورنشان