بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

غار یخی شگفت انگیز انگول در قزوین!

دیدنی های قزوین تاریخ : 1398/10/09 180 بازدید

غار انگول

در این مطلب برای شما شرح جزئیات غاری زیبا و سرد در شهر قزوین را خواهیم گفت. این غار که شالوده ای یخی دارد در کوهین قزوین واقع است و دسترسی به آن نیاز به علاقه به کوهنوردی  و سرما دارد.

اين غار با مختصات ۴۹/۵۱/۱۵ درجه طول شرقي و ۳۶/۱۱/۵۸ عرض شمالي در سه كيلومتري شمال روستاي دينك – از توابع بخش كوهين – و ارتفاع ۱۹۷۲ متر از سطح دريا واقع شده است . دسترسي به غار تا حدودي مشكل و ورود به آن به خاطر شيب تند و طبقات مختلف بسيار سخت است . وجود يخ هاي فراوان در ديواره ها و كف غار موجب سرماي شديد هواي درون آن شده و از ويژگي هاي ممتاز غار به شمار مي رود .

طبق نظریه های زمين شناسي غار انگول بر اثر لغزش سنگ هاي دولوميتي بخش غربي قله كوه انگول متولد شده است و از دسته غارهاي انحلالي نيست . سن اين غار بعد از ترياس مربوط به دوران دوم زمين شناسي است و تحت تاثير فعاليت و حركات تكنونيكي منظم به وجود آمده.

عرض دهانه ی این غار چیزی حدود 1.5 متر است. حشرات کوچک و پروانه‌های تیره رنگ پوشش جانوری این غار هستند وحاشبه های آن درختچه‌های کوچک کاج روییده است.

غار انگول