بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

غاری که قاتل می نامند در کدام شهر است؟

دیدنی های کرمانشاه تاریخ : 1399/04/09 637 بازدید

غارنوردی از ورزش ها و تفریحات تخصصی و سخت و جذاب محسوب می شود که روحیه ای شجاعانه و صبور و محتاط می طلبد. در ادامه می خواهیم یکی از غارهای جذاب ایران را معرفی کنیم که باید برای بازدید از آن، یک صخنه نورد و غارنورد حرفه ای باشید. با ما همراه باشید تا این غار قاتل معروف را بشناسیم.

کوه پرآو با ارتفاع 3357 متر از سطح دریا به عنوان یکی از بلندترین قله های کرمانشاه محسوب می‌شود که در 12 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه، کنار روستای چالآبه واقع شده است. طبیعت بینظر و بکر این منطقه پذیرفتن وجود رمزآلود‌ترین مکان ایران را مشکل می‌کند.

اما در ارتفاع 3050 متری این کوه یکی از عمیق ترین و صعب العبورترین غار ایران وجود دارد که به عنوان دومین اتر ملی کرمانشاه در سال 1388 و در 20 بهمن 1389 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

غار صعب العبور قاتل که پرآو نام گرفته است، برعکس بسیاری از غارها که افقی هستند، به شکل عمودی بر روی کوه های بلند قرار گرفته و برای رسیدن به ورودی اش باید به ارتفاع بیش از ۳ هزار متری کوه پرآو بروید.

این غار بین کوه طاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه‌ی میدان پرآو واقع شده است. غار پرآو دارای 26 چاه آب می‌باشد که عمیق ترین آنها (چاه شماره 16) 42 متر عمق دارد.

قسمتی از غار که بیشترین آب را در خود جای داده حوضچه ی انتهای غار است که حدود ۳ متر در آن آب وجود دارد. عمق این حوضچه در سال ۱۳۸۳ اندازه گیری شد، در آن سال یک غواص به همراه تیمی غارنورد به انتهای غار رسید و داخل حوضچه رفت. او بعد از اندازه گیری عمق حوضچه، اعلام کرد که انتهای حوضچه بسته است و راه به جایی ندارد.

تا سال 1372، انتهای این غار برای همه سوال بود و بسیاری کنجکاو بودند تا انتهای این غار را کشف کرده و ببینند.

سال ۱۳۷۲ دو نفر از غارنوردان حرفه ای پا به این غار مخوف می گذارند و بعد اینکه ۱۲ روز را در غار می گذرانند به نقطه ی انتهایی آن می رسند.

برچسب‌ها:,