بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

عمارت زیبای “مسعودیه” با کافه ای از جنس تاریخ

تاریخ گردی تاریخ : 1399/02/20 292 بازدید

در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با یک عمارت بسیار زیبا به نام عمارت مسعودیه که مربوط به دوره ی قاجار است آشنا کنیم. این عمارت در شهر تهران واقع شده و نام آن عمارت مسعودیه است.

در میدان بهارستان تهران، عمارتی باشکوهی ساخته شده است به نام عمارت مسعودیه. باغ عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا، ملقب به ظل‌السلطان، فرزند ناصرالدین شاه، در 1295 هجری شمسی در زمینی به مساحت 4000 متر بنا شد.

این باغ به معماری و سرکاگری رضا قلی‌خان (سراج الملک) در سال ۱۲۹۵ هجری قمری ساخته شد.طبق شواهد برجا مانده، این باغ دارای دو قسمت بیرونی و اندرونی می‌شد كه در حال حاضر چیزی از قسمت اندرونی آن باقی نمانده است. قسمت بیرونی مجموعه فعلی، باغ‌عمارت مسعودیه را تشكیل می‌دهد. در این باغ در حال حاضر هفت عمارت وجود دارد كه به‌وسیله حیاط‌هایی به یكدیگر متصل شده‌اند.

کتیبه های عمارت کجا هستند؟

هفت کتیبه ی ارزشمند در این بنا وجود دارد؛ یک کتیبه در سردر کالسکه رو، دو کتیبه در سردر اصلی، دو کتیبه در عمارت مشیریه و دو کتیبه هم در عمارت دیوان خانه قرار دارد.

کافه ای از جنس تاریخ

داخل عمارت مسعودیه کافه ای با همین نام قرار دارد. شیشه های رنگی بسیار زیبای این کافه ی نوستالژیک و تاریخی، جلوه ی خاصی به آن بخشیده است و مکانی مناسب برای صرف قهوه ی قجری در فضایی کاملا ایرانی و سنتی است.

با مترو چگونه به باغ عمارت مسعودیه برویم؟

مسیر متروی عمارت مسعودیه بدین شرح است که از طریق خط ۲ مترو به ایستگاه ملت بروید و پس از خروج از ایستگاه در خیابان ملت به خیابان اکباتان بروید. ورودی عمارت مسعودیه در این خیابان قرار دارد.

همچنین از ایستگاه مترو بهارستان هم می‌توانید به ضلع جنوب غربی میدان بهارستان رفته و در خیابان اکباتان به ورودی عمارت مسعودیه برسید، اما راهی نسبتاً طولانی‌تر را طی خواهید کرد.

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران