بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

شهر ممنوعه چین

گردشگری تاریخ : 1395/01/18 442 بازدید

شهر ممنوعه شهری قدیمی در پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی‌های این کشور بشمار

 شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود. معماری مجموعه شهر ممنوعه تبلور نگرش و درایت مردم چین است. مجموعه از نیارش بناها گرفته تا آمود هر یک از اتاق‌ها و دیوارها، سرشار از اندیشه‌های عجیب و غریب است. مثلاً سکوی سفید رنگ قصر تای حه، این قصر را پر جلال‌تر کرده و در ضمن از نفود رطوبت به قصر جلوگیری می‌کند.

طبق یادداشت‌های تاریخی، در سلسله مینگ ۱۰۰ هزار صنعتگر و یک میلیون کارگر در ساخت این مجموعه عظیم باستانی شرکت داشته‌اند. مصالح ساختمانی مصرفی از سراسرکشور حتی استان یونن در فاصله چند هزار کیلومتری تهیه شده‌است. اشیا و کشفیات گرانمایه‌ای در شهر ممنوعه شده و شمار آن جمعاً به یک میلیون می‌رسد و یک ششم شمار کل کشفیات چین را شامل می‌شود.

یکی از پر بازدید ترین مکان های تاریخی چین بعد از دیوار چین شهر ممنوعه میباشد و توریست هایی که با تور چین به این کشور سفر میکنند بازدید از شهر ممنوعه را در برنامه بازدید خود قرار میدهند .

 

شهر ممنوعه پکن چین

شهر ممنوعه پکن چین

شهر ممنوعه پکن چین

معرفی شهر ممنوعه چین + تصاویر

شهر ممنوعه پکن چین

شهر ممنوعه پکن چین