بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

رودخانه ی مرزی ارس یک قطب گردشگری است؟

دیدنی های اردبیل تاریخ : 1399/02/14 299 بازدید

در این مطلب با ما همراه باشید تا رودخانه ی زیبای مرزی ارس را بیشتر بشناسیم. رودخانه ی ارس بین مرز ایران و کدام کشور قرار گرفته است؟

معرفی ارس رود

به رود خروشان ارس در زبان محلی «آراز» و در زبان ارمنی «آراکس» می‌گویند. این رودخانه را بسیاری یکی از زیباترین و خطرناک ترین رودخانه های جهان می دانند. این رودخانه پرآب که سرعت حرکت آب آن نیز بسیار بالاست از ارتفاعات بینگولی در استان ارزروم ترکیه در منطقه آناتولی ترکیه سرچشمه می گیرد.

این رودخانه پس از حرکت از محل سرچشمه در محل مرز کشورهای ترکیه و ارمنستان به رودخانه آرپا چایی می پیوندد. این رودخانه در مسیر حرکت خود از مرز نخجوان عبور کرده و در نهایت با گذر از مرز مشترک بین ایران و ارمنستان وارد خاک ایران شده و به سوی مرز ایران به آذربایجان حرکت می کند.

رود ارس از مهمترین رودهای ایران است که علاوه بر جذابیت ویژه گردشگری و تأثیرات مثبت اکوسیستمی، قابلیت مهمی از نظر ماهی‌های قابل صید دارد.

در رودخانه ارس شش گونه مختلف ماهی یافت می شود که برخی ماهیان به مراتب بزرگتر و قوی تر از سایر گونه ها به شمار می روند. سواحل رودخانه ارس یکی از مناطق مورد علاقه ماهیگیران برای صید ماهی های گوناگون است.