بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

راهنمای سفر تفریحی و گردشگری به ترکیه‎

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1400/05/15 127 بازدید

سفر همواره یکی از لذت های دوست داشتنی برای بیشتر افراد است. خصوصاً اگر یک سفر تفریحی و گردشگری باشد. در میان سفرها هم، سفرهای خارجی شور و هیجان خاصی دارند. مخصوصاً اگر سفر به کشور ترکیه باشد.

ترکیه هم مانند ایران، تاریخچه و فرهنگی غنی دارد و به دلیل واقع شدن بین دو قاره اروپا و آسیا، کشوری کاملاً متفاوت شده است. کشوری با چندین دین و اعتقادهای کاملاً متفاوت. به گونه ای که شما در ترکیه هم یکک خانم کاملاً محجبه می بینید و هم یک خانم با پوششی به سبک اروپایی.

با توجه به اینکه این روزها سفر به کشور ترکیه و مخصوصاً آنتالیا و استانبول، بسیار افزایش داشته، تصمیم گرفتیم تا یک راهنمای جامع و کامل برای سفر به ترکیه برای شما عزیزان گردآوری کنیم تا بتوانید یک سفر آرام و لذت بخش را تجربه کنید. به گونه ای که هم به تفریح خود برسید هم از غذاهای متنوع و لذیذ ترکیه نوش جان کنید و هم یک خرید خوب و با صرفه داشته باشید. پس خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برنامه سفر به ترکیه را شروع کنید

خب حالا بریم سراغ برنامه سفرمان. اینکه با تور بروید یا خودتان بلیط بگیرید؟ هوایی بروید بهتر است یا زمینی؟ هزینه سفر به ترکیه را چطور کم کنید؟ با خودتان لیر ببرید یا دلار؟ چه شهرهایی را بگردید؟ به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تهیه پاسپورت و ویزا

اگر پاسپورت ندارید،فقط کافی است به یکی از مراکز پلیس 10+ مراجعه کنید، مدارک لازم مثل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، عکس 4*6 رنگی، اجازه محضری برای بانوان و اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان را همراه داشته باشید. بعد از ثبت درخواست در سریعترین زمان پاسپورتتان به آدرس درخواستی شما ارسال می‌شود. نگران تهیه ویزا نباشید! برای مسافرت به ترکیه نیاز به تهیه ویزا ندارید.

زمینی یا هوایی یا ریلی

مناسب ترین روش برای سفر به ترکیه هواپیما است. اما اگر اهل جاده و لذت بردن از مسیر هستید، راههای زمینی و ریلی هم گزینه مناسبی برای شما هستند.

رزرو هتل ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه مثل استانبول، آنتالیا، آنکارا و … هتل‌های متعددی دارند. برای انتخاب بهترین هتل، اول هدفتان را مشخص کنید. حقیقت این است که شهرهای پرطرفداری مثل استانبول ترافیک زیادی هم دارند. پس بهتر است برای اینکه نصف وقتتان در ترافیک نگذرد و جیبتان از هزینه تاکسی خالی نشود، محلی را انتخاب کنید که به اولویت شما نزدیک است. مثلا اگر قصدتان تفریحات آبی است هتلی در نزدیکی ساحل رزرو کنید. یا اگر قصد خرید دارید در مراکز شهر دنبال هتل باشید. بعد از اولویت بندی به راحتی و بدون نیاز به هیچ مستر کارتی می‌توانید با هر کارت شتابی که دارید هتل دلخواهتان را رزرو کنید.

با تور برویم یا خودمان

این مسئله کاملاً بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. اما اگر بار اولی است که به ترکیه مسافرت می کنید، پیشنهاد ما استفاده از تور است. اما اگر به شهری که قصد سفر به آن رادارید، آشنایی کامل دارید، میتوانید خودتان به سفر بروید و در هزینه هایتان هم صرفه جویی کنید.

سفر به استانبول

استانبول سومین شهر توریستی جهان، شهری چند فرهنگی با بیشینۀ تاریخی بسیار غنی که علاوه بر تمام جذابیت‌های گردشگری و دیدنی، یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید، پرسه زنی، محله گردی و پر از فضاهای بکر و ناب است؛ جایی برای تجربه و تفریح. گردشی که به این راحتی‌ها شما را سیراب نخواهد کرد.

اگر عاشق پیاده روی و پرسه‌زنی هستید، که درباره استانبول و شهر زیبایش زیاد شنیده‌اید، میدان تقسیم، خیابان استقلال و تمام آن مغازه‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های ریز و درشت استانبول شما را شیفته خود خواهد کرد.

اگر عاشق خرید هستید، که لازم نیست بگویم که استانبول یکی از قطب‌های خاورمیانه و اروپا برای خرید است و بهترین پاساژها و مراکز خرید را دارد، چه برای خریداران لاکچری و چه برای مسافرینی که به دنبال خرید ارزان در استانبول هستند.

اگر عاشق مکان‌های تاریخی هستید و دوست دارید سفری در دل زمان داشته باشید، موزه‌های استانبول، ایاصوفیه، مسجد آبی، حمام‌های عمومی و سقاخانه‌های استانبول بهترین خوراک شما هستند.

بهترین زمان سفر به استانبول

تقریبا می توان گفت بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد. همچنین حراجی ها و برنامه های ویژه مخصوص نوروز نیز در این فصل برگزار می شود که همگی سبب می شوند شما سفری عالی را تجربه کنید.

شیرینی باقلوا بخورید و شیرین‌کام شوید

استانبول شهر دوستداران شیرینی‌جات است. شیرینی باقلوا یکی از خوشمزه‌ترین و سنتی‌ترین سوغات استانبول است که هم می‌توانید بخورید و هم برای دیگران ببرید. این شیرینی خوشمزه پر از پسته است و شهد دارد.

حواستان باشد که زیاده‌روی در مصرف باقلوا می‌تواند دیابت را به ارمغان بیاورد. به‌اندازه از این شیرینی بخورید تا در سفر بعدی استانبول هم بتوانید آن را امتحان کنید.

بردن باقلوا به‌عنوان سوغاتی سختی‌های خاص خودش را دارد. باید مراقب باشید که شیرینی له نشود و ظاهر مناسبی برای هدیه داشته باشد. همچنین باید مراقب باشید که بسته‌بندی باقلوا پاره نباشد. چراکه هر آنچه در چمدان دارید آغشته به شهد می‌شود.

سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگر بگویم سفر به آنتالیا یک سفر همه‌چیز تمام است، اغراق نکرده‌ام. شنا، آب‌تنی و آفتاب گرفتن در ساحل، غذاهای لذیذ، استراحت و تفریح در هتل‌هایی با امکانات رفاهی کامل و حتی تماشای بناهای تاریخی و باستانی را می‌توانید در این سفر تجربه کنید. آنتالیا با سواحل بی‌نظیر و امکانات شهری مطلوبش هم برای سفر خانوادگی مقصد مناسبی است و هم برای سفرهای ماه عسل یا حتی گروه‌های دوستانه.

مهم‌ترین مناطق آنتالیا

آنتالیا ۳ منطقه‌ی شرقی، مرکزی و غربی دارد: منطقه‌ی بِلِک در بخش شرقی که معروفترین ساحل و مرکز توریستی در این بخش شرقی، ساحل لارا است. بخش مرکزی و بخش غربی به ترتیب ساحل کُنیالتی و کِمِر هستند. تمام این مناطق مختلف توسط سرویس حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مینی‌بوس (دُلموش) قابل دسترسی هستند.

منطقه لارا: لارا منطقه‌ای تفریحی در شرق آنتالیا است. بسیاری از هتل‌های جذاب و متنوع آنتالیا در این منطقه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، منطقه لارا به بسیاری از مراکز خرید از جمله مرکز خرید وتراسیتی نزدیک است. اگر عاشق ماسه‌بازی کنار دریا هستید، باید بگویم که ساحل آنتالیا در این قسمت، ماسه‌ای است.

منطقه‌ی بلک: بلک یک شهرک است در سی کیلومتری شهر آنتالیا (زمنانی حدود 20 دقیقه با تاکسی) قرار دارد. این منطقه یکی از سرسبزترین و لوکس‌ترین مناطق آنتالیاست. بسیاری از هتل‌هایی لوکس آنتالیا در منطقه بلک قرار گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های این منطقه زمین‌های گلف‌اش است.

از هتل‌های معروف این منطقه می‌توان به هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت، هتل سوئنو دلوکس بلک، هتل لیماک آرکادیا ریزورت اشاره کرد. خلاصه که اگر هوس سفر لاکچری به آنتالیا به سرتان زده، اقامت در منطقه بلک قطعا رضاییتان را به خوبی جلب خواهد کرد.

منطقه کمر: کمر دورترین قسمت به مرکز شهر است و در 40 کیلومتری جنوب غرب آنتالیا قرار گرفته. اگر چشم‌انداز دریا، کوهستان و جنگل در کنار هم جادویتان می‌کند، این منطقه بهترین جا برای اقامت شماست. ساحل این منطقه سرسبز از سواحل سنگریزه‌ای آنتالیاست.

کمر با خودروی شخصی یا تاکسی حدود ۵۰ دقیقه تا آنتالیا فاصله دارد و با دلموش بین یک تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

از هتل‌های معروف منطقه کمر می‌توان به هتل لیماک لیمرا، هتل کویین الیزابت الیت، هتل نیروانا لاگن، هتل آوانتگارد و ریزورت و هتل اورنج کانتی اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

هوای آنتالیا همیشه آفتابی و کمی معتدل است. از اواسط خرداد تا اوایل مهر به دلیل دمای مطبوع هوا، مسافران می‌توانند از دریا و ساحل و آفتاب استفاده کنند، اما در فصل پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا و باد و باران‌های فصلی، هوا مناسب شنا و آفتاب‌ گرفتن نیست.

تفریحات آنتالیا

علاوه بر تفریحات دریایی، آنتالیا برای گردشگران تفریحات دیگری نیز دارد که دوتا از محبوبترین این تفریحات ملیت و سن و سال نمی‌شناسند: پارک آبی و رفتینگ. معمولا تمام این تفریحات به صورت تور به مسافران فروخته می‌شوند و برای خرید این تورها می‌توانید به کارگزاران تورها و غرفه‌های فروش خدمات توریستی در سطح شهر مراجعه کنید. معمولا خرید هرکدام از این تورها از غرفه‌های توریستی سطح شهر ارزان‌تر از تورهایی است که توسط هتل‌ها ارائه می‌شود. (حتی در بعضی موارد شما می‌بینید که این تورها سه برابر قیمت سایر جاها در هتل به فروش می‌رسد).