بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

راهنمای سفر به ارمنستان در نوروز ۱۴۰۱‎

دیدنی های ارمنستان تاریخ : 1400/12/15 157 بازدید

حدود دو سال از همه گیری ویروس کرونا می گذرد. در طول این مدت عموما مسافرت ها قطع شده بودند و با توجه به شرایط موجود و ترس همگان از کرونا عموما مسافرتی صورت نمی گرفت. اما خوشبختانه با زدن واکسن، این ویروس تا حد زیادی تحت کنترل درآمد و همین امر سبب شد تا نوروز 1401 همانند قبل شود و تب و تاب مسافرت، خصوصاً مسافرت های خارج از کشور را در دلها ایجاد نماید.

یکی از کشورهایی که می تواند مقصد مسافرت ایرانیان در تعطیلات نوروز 1401 باشد، کشور آرام و زیبای ارمنستان است. پایتخت کشور ارمنستان یعنتی ایروان، همواره مقصد گردشگران مختلف است. ارمنستان و ایروان همه آنچه شما برای مسافرت به آنها نیاز دارید را یکجا دارند، مناطق تاریخی متحیر کننده، مناظر طبیعی زیبا و چشم اندازهای فوق العاده و مردمی مهربان و خونگرم.

اگر برای تعطیلات نوروزی خود به دنبال یک مقصد زیبا هستید و یا تصمیم دارید تا به ارمنستان و ایروان سفر کنید در ادامه مقاله راهنمای سفر به ارمنستان در نوروز ۱۴۰۱ همراه ما باشید.

قیمت تور ارمنستان نوروز 1401

به طور کلی قیمت تور ارمنستان نوروز به عوامل گوناگون و مهمی اعم از نوع ایرلاین انتخابی، نوع هتل، تعداد روزهای اقامت، فصلی که سفر میکنید و همچنین خدمات دریافتی از آژانس و همچنین نرخ دلار و شرایط اقتصادی و… بستگی دارد، اما بخشی از هزینه های آن را می توانید به خوبی و هوشمندانه مدیریت نمایید. نرخ هتل و همین طور بلیط هواپیما یکی از تعیین کننده ترین موارد در قیمت تور ارمنستان نوروز شما در این بازه زمانی است که غالبا پروازهای خارجی قیمت بالاتری دارند و هتل های 5 ستاره ارمنستان و شهرهای توریستی ان نیز بالاترین قیمت را به خود اختصاص می دهند.

در ادامه قطعا می دانید که با فرا رسیدن عید نوروز، نرخ تور ارمنستان نوروز 1401 افزایش می ‌یابد، اما بعد از بازه زمانی بهاری به حالت عادی برمیگردد. این وضعیت تا اواسط خرداد ماه که هوا کمی گرم ‌تر می‌ شود، نیز ادامه خواهد داشت و بعد از آن با افزایش تعداد متقاضیان تور مسافرتی ارمنستان، قیمت پروازها و هتل ‌ها سیر صعودی را شاهد هستیم.

خوشبختانه برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا نیست و شهروندان دو کشور می توانند بدون نیاز به ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت شان به آن سفر کنند؛ هزینه سفر به نوع پرواز، هتلی که انتخاب می کنید و همچنین مدت زمان اقامت و فصلی که سفر میکنید هم بستگی دارد. در کل سفر به ارمنستان چندان گران تمام نمی شود اما توجه داشته باشید که قیمت ها در نزدیکی ایام نوروز باطبع افزایش خواهد داشت.

مهم است بدانید که اوج قیمت ها را در اسفند ماه شاهد خواهیم بود، به همین دلیل بهتر است چند ماه جلوتر تور عید ارمنستان خود را خریداری نمایید.

تور نوروز ارمنستان ارزان و لحظه آخری

خوب از آنجایی که برای سفر به ارمنستان، نیازی به اخذ ویزای توریستی این کشور نیست، هر زمان که بخواهید این امکان هست که براحتی تور ارمنستان نوروزی را خریداری نمایید. از این رو ممکن است در برخی ایام از سال که ظرفیت تور مسافرتی ارمنستان به حد نصاب نرسیده باشد و برگزار کننده های این تور برای پر کردن صندلی‌ های خالی، اقدام به کاهش نرخ بلیط پرواز و یا اجاره هتل می ‌کند، شما می ‌توانید تور لحظه آخری و ارزان قیمت ارمنستان را با نرخی به مراتب پایین ‌تر از یک تور استاندارد، بخرید. ویژگی تور نوروز ارمنستان ارزان و لحظه آخری این است شما با پرداخت هزینه کمتر، خدمات با کیفیت و مشابه با یک تور استاندارد را دریافت می کنید.

به نظر شما بهتر است منتظر تور لحظه آخری ارمنستان در نوروز بمانیم یا ریسک آن زیاد است؟

تورهای لحظه آخری ارمنستان از نظر قیمتی بسیار مناسب تر هستند ولیکن این امر را باید در نظر داشته باشید که چنانچه منتظر تورهای لحظه آخری بمانید، ممکن است که قیمت ها تغییر خاصی نداشته باشند، ممکن است جای خالی به شما نرسد، همچنین امکان دیر رسیدن و جاماندن را نیز داشته باشید. بنابراین اگر که از همه جنبه های آن مطمئن هستید، منتظر تور لحظه آخری ارمنستان بمانید.

آب و هوای ارمنستان در تعطیلات نوروز 1401

ارمنستان در فصل بهار از زیبایی بسیاری برخوردار است. از این رو می تواند یکی از بهترین فصول برای سفر با تور ارمنستان نوروز 1401 برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان مانند دیگر مسیرهای گردشگری دارای جاذبه های توریستی فراوانی است. از جمله جاذبه های گردشگری فراوانی که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند کلیسای گغارد، صومعه خور ویراپ، پارک آبی، موزه مانتادران، موزه صنایع دستی، رشته کوه های قفقاز از جمله جاذبه های گردشگری ارمنستان است.

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید بهترین زمان شروع الی پایان فصل تابستان است. بهترین زمان سفر به ایروان ارمنستان که دارای آب و هوایی مطلوب و دلچسب باشد بازه های زمانی اردیبهشت ماه تا اواخر تیر ماه و همینطور اوسط شهریور ماه الی اواخر مهر ماه می باشند اما این را باید بدانید که در ماه های فروردین و اردیبهشت و همینطور تیر ماه جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران به ایروان ارمنستان سفر می کنند و به همین دلیل هزینه های بلیط هواپیما و اقامت در ایروان ارمنستان بالا می روند اما اگر تمایل به سفری ارزان قیمت و مقرون به صرفه به ایروان ارمنستان دارید بهتر است در فصول تابستان و تابستان به ارمنستان سفر کنید چون در این دو فصل به دلیل برودت هوا افراد کمتری به ایروان ارمنستان سفر می کنند به همین دلیل هزینه ها در ایروان پایین می آیند.

وضعیت غذا و خوراک در ارمنستان

غذا و خوراک در سفر بسته به هتل انتخابی شما در ارمنستان تعیین خواهد شد. پس از انتخاب یکی از هتل های ارمنستان می بایست سرویس اتاق خود را مشخص نمایید. برخی از هتل های ارمنستان با وجود دارا بودن رستوران، هیچکدام از وعده های غذایی را روی سرویس اتاق ها قبول نمی کنند که به آنها هتل های (OR) یا (Only Room) گفته می شود، برخی دیگر تنها صبحانه می دهند (BB) یا (Bed and Breakfast) و برخی از آنها صبحانه و نهار یا شام را ارائه می کنند (HB) یا (Half Board). هتل هایی هم هستند که یک وعده صبحانه، یک وعده نهار و یک وعده شام را در لیست سرویس های خود دارند که به آنها (FB) یا (Full Board) گفته می شود.

هتل های لوکس و اقتصادی ارمنستان در نوروز

 در ارمنستان از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را می توانید پیدا کنید. از بهترین هتل های ارمنستان میتوان نورک رزیدنسایروان، هتل هرازدان ایروان و هتل ایمپریال پالاس ایروان را نام برد. هتل های ارمنستان با توجه به امکاناتی که به مسافران و مهمانان خود ارائه می دهند، دارای قیمت های متفاوتی هستند.