بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

دریاچه صورتی رنگ ایران کجاست؟

تالاب ها و دریاچه ها تاریخ : 1398/10/11 249 بازدید

دریاچه صورتی رنگ ایران کجاست؟

تالاب صورتی یا لیپار در جاده ی پابهار و گواتر قرار گرفته است و یکی از و از دیدنی های بسیار جذاب و طبیعی استان سیستان و بلوجستان به شمار می رود.

تالاب لیپار که تنها دریاچه صورتی ایران محسوب می شود در  15 کیلومتری شهر چابهار قرار دارد. رنگ صورتی این تالاب را طبق بیان زمین شناسان و نتایج آزمایش ها، فعالیت پلانگتون ها و باکتری ها تلقی می کنن.

همچنین گردشگران جالب است بدانند که آب این دریاچه به شدت شور می باشد. در این تالاب پرندگان بسیاری مانند عقاب دشتی، خوتکا، طاووسک، دلیجه، تیهو، چنگر، کشیم و فلامینگو را می توان مشاهده کرد. همچنین پوشش گیاهی زیبای این تالاب که شامل گزنه و بلوط بوده، زیبایی آن را دو چندان کرده است. از دیگر گیاهانی که در این منطقه وجود دارد می توان به پنبه اشاره کرد.

در تالاب صورتی چه امکانات رفاهی موجود است؟

مجتمع تفریحی در این منطقه وجود دارد که دارای دو سالن ویژه ی اردو های دانش آموزی، فضای سبز، سرویس های بهداشتی، ۶ سوئیت، آلاچیق، سکوی ویژه رصد ستارگان و دیگر امکانات تفریحی و گردشگری است. این مجتمع در زمینی به مساحت ۷ هکتار در بین کوههای مریخی (مینیاتوری) مشرف به سواحل دریای عمان ساخته شده است.

دریاچه صورتی رنگ ایران کجاست؟

دریاچه صورتی رنگ ایران کجاست؟

دریاچه صورتی رنگ ایران کجاست؟