بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

دره ای در ایران که برخورد ستاره به زمین به وجود آمد!

جزیره و ساحل تاریخ : 1398/12/19 87 بازدید

دره‌ی ستارگان در ضلع جنوب شرقی جزیره‌ی قشم در مجاورت روستای برکه خلف قرار دارد. این دره ی زیبا یکی از جاذبه های دیدنی قشم محسوب می شود که فاصله ی چندانی با شهر قشم ندارد و تنها نیاز است تا 20 کیلومتر رانندگی کنید تا به این دره ی زیبا برسید. در ادامه جزئیاتی جالب به همراه تصاویری از این دره را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

علت نام دره ستارگان قشم چیست؟

دره‌ی ستارگان ستون‌های بلند با اشکال مختلفی دارد که اهالی منطقه معتقدند هنگامی که ستارگان با زمین برخورد کرده‌اند، خاک این منطقه بالا آمده و پس از آن مناطقی که بالا آمده بودند به هر شکلی که بوده‌اند خشک شده‌اند و این ستون‌های بلند و کوتاه را تشکیل داده‌اند.

شکل عجیب سنگ های این دره، مربوط به دوران زمین شناسی سنوزوئیک است و قدمت آن به دو میلیون سال پیش بر می گردد. این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم که تنها ژئوپارک خاورمیانه است، در یونسکو به ثبت رسیده است. گفته می شود این اشکال دیدنی طی صد ها هزار سال در اثر واکنش های فرسایشی زمین تحت تاثیر تند بادها، رگبار ها و باران های فصلی پدید امده اند.

دره ستارگان یادی از مریخ می کند!

بسیاری می گویند که با دیدن دره ستارگان، انگار که به مریخ رفته ایم و ساختار عجیب و جالب و متفاوت صخره های این دره ما را به یاد مریخ که سیاره ای دیگر از کهکشان ماست می اندازد.