بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

درختی با تنه ی هفت رنگ! + عکس

جنگل ها تاریخ : 1398/11/16 330 بازدید

درخت رنگین کمانی

درخت رنگین کمانی شاید تنها چیزی باشد که تصورش سخت است و ما شاهد درختان رنگارنگ تنها در برنامه های کودک بودیم اما کسانی که با درخت اکالیپتوس رنگین کمان آشنا باشند می دانند که امکان دارد یک درخت با تنه ی رنگی کاملا واقعی باشد.

اکالیپتوس رنگین‌کمان از ارزش تجاری بالایی برخوردار است که هیچ ارتباطی بارنگ آن ندارد. این درخت غالباً در مزارع درخت یافت می‌شود، زیرا منبع بسیار خوبی برای پرورش چوب نرم (خمیرکاغذ سازی) ماده اصلی تهیه کاغذ سفید است.

تنه این درخت، به‌طور دوره‌ای یک‌لایه از پوست را از بین برده و لایه‌ای سبز در زیر را نشان می‌دهد. با گذشت زمان، این رنگ‌به‌رنگ‌های مختلف ازجمله آبی، بنفش، نارنجی و خرمایی متمایل به قرمز می‌رود. خطوط رنگی بر روی تنه ی این درخت به علت ریزش تدریجی است که سبب می شود به علت عدم یکسان بودن زمان ریزش، لایه ها و رنگ های مختلفی نشان داده شود.

این گیاه را می‌توان در فیلیپین، اندونزی و پاپوا گینه‌ نو یافت.این درخت همچنین به‌عنوان درخت صمغ میندانائو (Mindanao gum) یا صمغ رنگین‌کمان (rainbow gum) معروف است، اکالیپتوس رنگین‌کمان یک درخت بلند است و تنها اوکالیپتوسی است که در جنگل‌های بارانی زندگی می‌کند و تنها یکی از چهار گونه موجود در خارج از استرالیا است.

درخت رنگین کمانی

درخت رنگین کمانی

برچسب‌ها:, ,