بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

خلیج شاخ طلایی در استانبول

گردشگری تاریخ : 1395/02/26 316 بازدید

خلیج شاخ طلایی یک نقطه عطف در کشور ترکیه به جساب می آید که جذابیت هایش ، بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود کرده است.

10

شاخ طلایی (Golden Horn) خلیجی بسیار زیبا در شهر استانبول و کشور ترکیه می باشد که بخش آسیایی و ارروپایی کشوره را از هم جدا می کند. در گذشته کشتی های روم شرقی و عثمانی ها در این خلیج لنگر می انداخته اند اما امروزه خلیج شاخ طلایی توسط پارک ها ، تفریح گاه ها و مکان های باستانی احاطه شده است.

شاخ طلایی یک نام غربی می باشد و به زبان ترکی Haliç نامیده می شود و هیچ ربطه به شاخ یا طلا ندارد بلکه نام آن از رنگ آب هنگام غروب افتاب که نور خورشید در آب بازتاب می شود و آب به رنگ طلایی در می آید گرفته شده است. این خلیج محبوب یک نقطه عطف در شهر استانبول نیز به شمار می آید که زیبایی های مخصوص به خود را دارا می باشد.

در قرن شانزدهم و در سال 1502 لئوناردو داوینچی نقاش معروف آن زمان ، یک پل با دهانه 240 متر (790 فوت) بر روی خلیج شاخ طلایی را به عنوان یک پروژه مهندسی برای سلطان بایزید دوم طراحی کرده است. نقشه ها و یادداشت های لئوناردو در رابطه با آن پل در موزه della Scienza e della Tecnologia در شهر میلان و کشور ایتالیا نگهداری می شود که علاقه مندان می توانند از ان بازدید کنند.

شاخ طلایی در زمان گذشته و در دوره بیزانس نیز یک بندر و یک منطقه مسکونی محبوب به حساب می آمده است. ورودی آن توسط زنجیره ای بزرگ برای متوقف کردن کشتی های ناشناس مسدود شده بود. دو دوره امپراطوری عثمانی تا حد زیادی مهاجران یهودی اسپانیایی در این منطقه ساکن شده بودند.

تور شهر استانبول در بین مردم طرفداران زیادی دارد و یکی از محبوب ترین تورها به شمار می آید اگر شما نیز قصد سفر کردن و استفاده کردن از این تورها را دارید می توانید از قسمت تور استانبول یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از زیبایی های این شهر از جمله خلیج شاخ طلایی نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این در اطراف خلیج شاخ طلایی نیز رستوران ها ، هتل ها ، تفریح گاه ها و مکان های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

 3946546_449 201572916845122a golden-horn-istanbul-1 golden-horn-istanbul-2 golden-horn-istanbul-3 istanbul_22

اختصاصی تورنشان