بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

خانه اپرای سیدنی

گردشگری تاریخ : 1394/12/22 417 بازدید

خانه اپرای سیدنی  در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد…

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد. خانه اپرای شهر سیدنی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی کشور استرالیا به شمار می‌رود.

طراحی و ساخت این بنا در سال ۱۹۷۳ توسط معمار دانمارکی به نام یورن اوتزن به پایان رسید و توسط ملکه الیزابت دوم رونمایی شد. یورن اوتزن در سال ۲۰۰۳ به خاطر همین شاهکار خود برنده جایزه ی معماری پریتزکر شد. این جایزه برابر با جایزه ی نوبل در رشته ی معماری است. این بنای کم نظیر، به صورت یکی از آثار تاریخی درآمده و در ژوئن سال ۲۰۰۷ نام آن در زمره ی آثار هنری ارزشمند در لیست بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی جهانی ثبت شد.

خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. البته فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش به آنجا می‌روند، زیرا محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می‌آورد.

اپرا هاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپرا هاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی می‌شود.

این ساختمان از یک سو تداعی کننده ی صدف های بندر سیدنی است و از سوی دیگر طرحی بدیع برای یک مجموعه ی عظیم از سالن های اجتماعات برای برگزاری انواع گردهمایی ها، مراسم هنری و جشنواره های تئاتر و موسیقی می باشد. سقف متشکل از قوس های نامنظم که در اولین نگاه امواج آرام و درخشان سواحل سیدنی را تداعی می کند و اکنون نماد شهر سیدنی و قاره ی استرالیا بشمار می رود و می توان آن را «چشم قاره ی استرالیا به سوی جهان خارج» توصیف کرد.

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی