بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

حقایقی درباره ی دیوار چین

اماکن تفریحی تاریخ : 1398/11/13 276 بازدید

دیوار چین

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم دیوار مشهور کشور چین  (به چینی: 中国的长城) چه تاریخچه ای دارد و داستان ساخت و ویژگی های آن چیست؟

دیوار چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازهٔ مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظِ زمانِ ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین۲۱۱۹۶ کیلومتر امتداد یافته‌است و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده‌است. قدمت این دیوار بیشتر از ۲۳۰۰ سال است.

دیوار بزرگ مینگ از ۹ استان لیائونینگ، هبئی، تیانجین، پکن، مغولستان داخلی، شانشی، شاآنشی، نینگ شیا و گانسو عبور می کند.بازسازی دیوار چین در سال ۱۹۵۷ از بخش بادلینگ آغاز شد.

دیوار چین با طول بیش از ۲۱۰۰۰ کیلومتر تنها جنبه ی زیبایی و گردشگری ندارد! این دیوار بزرگ را در ابتدا تنها در جهت دفاع از مرزهای شمالی چین در مقابل مهاجمان مغول ساختند. در مرزهای شمالی مغول ها زندگی می کردند و امپراطور چین تنها برای حفاظت کشور دستور به ساخت دیوار بزرگ چین داد. اما جالب است بدانید که این تصوری کاملا اشتباه بود!

در هیچ دوره و در هیچ یورش و جنگی این دیوار حتی با گسترش بیشتر، نتوانست در مقابل یورش مهاجمان شمالی طاقت بیاورد.

این دیوار در جنگ های بسیاری در قسمت های مختلف شکست و از بین رفت و مغول ها و دشمنان فرصت عبور از دیوار چین و حمله به کشور را به دست آورند. برای مثال حمله منچوری که در قرن ۱۷ صورت گرفت و منجر به سقوط سلسله مینگ شد؛ از طریق دیوار چین صورت گرفت.

دانستنی هایی از دیوار چین:

  • دیوار چین به صورت یک دیوار خطی پیوسته نیست و در جاهایی که کوههای بلند و رودخانه بوده دیواری وجود ندارد. در زمان سلسله کین (۲۰۶ -۲۲۱ قیل از از میلاد) از آرد برنج چسبنده برای چسباندن آجرهای این دیوار استفاده شده است.
  • دیوار چین توسط سربازان، روستاییان، مجرمان و زندانیان جنگی ساخته شده است.
  • در بخش گوبیکو دیوار بزرگ چین یک سوراخ گلوله ایجاد شده که برای آخرین جنگ در کنار این دیوار بوده است.
  • بیشتر بقای بجا مانده از دیدار کنونی برای زمان سلسله مینگ است که طول آن ۸۸۵۱ کیلومتر می باشد.
  • نزدیک ۱/۳ دیوار چین بدون هیچ نشانی ناپدید شده است.

دیوار چین

دیوار چین