بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

جاهای دیدنی قشم در زمستان‎

گردشگری ایران تاریخ : 1400/10/05 851 بازدید

مناطق جنوبی کشور از آب و هوای بسیار گرمی برخوردار هستند، به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند که در سرمای زمستان به این مناطق سفر کنند، هرچند که سفر به این مناطق در ماههای گرم سال، بسیار آزار دهنده خواهد بود. به هر حال این مناطق مقصد گردشگری بسیاری از افراد در فصل پاییز و زمستان هستند، خصوصاً فصل زمستان که نهایت سرما را دارد.

مناطق جنوبی از جمله جزیره قشم، هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگر و توریست از مناطق مختلف کشور است که برای دیدن زیبایی های این جزیره، خرید از بازارهای آن و لذت بردن از هوای گرم این منطقه، راهی قشم می شوند.

جزیره قشم در هرمزگان قرار دارد و بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است. فشم از آب و هوایی گرم و مرطوب برخوردار است که لذت سفر در زمستان را چندین برابر می کند.

در فصل زمستان درجه هوای قشم 12 الی 25 درجه سانتیگراد می باشد. اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی قشم در زمستان می گردید به شما پیشنهاد می کنیم که از مناطق گردشگری دریایی قشم صرف نظر کنید زیرا در فصل زمستان جزر و مد آب بسیار زیا است. در ادامه مناطق پرطرفدار جزیره قشم که برای مسافرت در زمستان مناسبند را معرفی می کنیم و توضیح کوتاهی درباره هر یک از این جاهای دیدنی و جذاب قشم در زمستان برای شما شرح می دهیم تا قبل از سفر با این مکان ها آشنایی پیدا کنید.

مناطق دیدنی قشم

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه با دیواره های سنگی پوشیده شده که در کف آن چاه وجود دارد و مانند گودال آب به نظر می رسد. علت نامگذاری این منطقه این است که در قدیم مردم در کف تنگه چاه حفر کرده بودند که آب باران در آن جمع و ذخیره شود. دیواره های سنگی دره چاهکوه پر از شیار های زیبا و اسرار آمیز است و یکی از مناطق دیدنی و بکر قشم در زمستان و دیگر فصل های سال است. از مرکز قشم به سمت بخش غربی ساحل شمالی جزیره روید، جنب روستای چاهکوی شرقی، تنگه چاهکوه

غار نمکدان قشم

غار نمکدان از جمله غارهای استان هرمزگان و یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم می‌باشد.

بخشی از کوه‌های جزیره قشم به دلیل انباشتگی و رسوب نمک موجود در آب دریا در گسل‌های عمیق، تبدیل به کوه‌ها و غارهای نمکی شده‌اند که غار نمکدان، یکی از آن‌ها می‌باشد. این غار در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم در داخل یک کوه گنبدی شکل واقع شده است.

درگهان

اگر در قشم به دنبال یک مرکز خرید باشید به احتمال زیاد اولین گزینه ای که به شما معرفی می کنند درگهان است. درگهان با داشتن مراکز و بازار‌های خرید فراوان، بهترین مکان برای خرید از قشم می باشد.

آدرس درگهان قشم: برای پیدا کردن ادرس درگهان قشم کافی است از اولین شخصی که از کنارتان عبور می کند سوال کنید.

دره ستاره ها

دره ستاره ها که اهالی بومی به آن ستاره افتاده یا استاره کفته نیز می گویند از زیباترین جلوه های فرسایش در جزیره پهناور قشم می باشد اهالی معتقدند پس از فرو افتادن ستاره ای در این محل و بر اثر ضربه ای سهمگین، خاک از زمین بالا آمده و به هر شکلی که بوده خشک شده و چنین اشکالی پدید آمده است. برخی از اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است لیکن تاکنون صحت چنین چیزی به اثبات نرسیده است.

جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب قشم واقع شده و در 2 کیلومتری آن واقع است. جزیره هنگام را بیشتر به دلیل وجود دلفین های ان می شناسند. برای رفتن به جزیره هنگام باید از قایق استفاده کنید که البته در زمستان به دلیل مواج بودن آب بهتر است مراقب باشید.

ژئو پارک جهانی قشم

ژئوپارک جهانی قشم با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار هکتار در غرب جزیره قشم واقع شده است.

ژئوپارک جهانی قشم محدوده‌ای طولی است که شرق آن به روستای طبل و سلخ، غرب آن به روستای گوری و کانی، شمال آن به ساحل شمالی و جنوب آن به ساحل جنوبی منتهی می‌شود.

ژئوپارک جهانی قشم به عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاور‌میانه در سال ۲۰۰۶ در یونسکو به ثبت شبکه‌جهانی ژئوپارک‌ها رسید و ایران نیز به واسطه آن یکی از شش کشور صاحب ژئوپارک در قاره پهناور آسیا بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام و به عنوان یکی از ۱۹ کشور جهان بطور رسمی کاندیدای بهره‌مندی از این امتیاز شده است.

جنگل حرا، جنگلی در قلب دریا

یکی دیگر از جاهای دیدنی  قشم در زمستان جنگل دریایی شگفت انگیزحرا است که در دره خوران بین جزیره قشم و و بندر خمیر قرار دارد. قدمت جنگل حرا 35 میلیون سال می باشد. نوع و شکل درختان این جنگل خاص است و ریشه در آب دارند. قرار گرفتن این جنگل مابین دریا و خشکی باعث شده است زیستگاهی خاص  و غنی برای پرندگان و آبزیان باشد. درختان این جنگل خاصیت دارویی برای دام ها دارند. خاصیت شگفت انگیز دیگری که این درختان دارند این است که با هر جزر و مدی که به وجود می‌آید، یک‌بار به زیر آب می‌روند و ماده معدنی خاصی که در پوسته تنه درختان حرا وجود دارد سبب شیرین شدن آب شور می‌شوند. جنگل حرا زیبایی های بی نظیری دارد و این امر باعث می شود انتخاب جذابی برای گردشگری در زمستان باشد. جنگل حرا سکونتگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است.

آدرس: دره خوران بین جزیره قشم و و بندر خمیر، از اسکله‌هایی مانند اسکله سهیلی، بندر لافت، روستای طبل و … می توانید به جنگل حرا بروید.

پارک کروکودیل

پارک کروکودیل یکی از جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است که در نزدیکی شهر سوزا در جزیره قشم قرار دارد.

پارک کروکودیل نوپَک به عنوان اولین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل (تمساح) در خاورمیانه، در زمستان سال ۱۳۸۹ خورشیدی در پارک ساحلی شهر سوزا با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و با ورود ۸ کروکودیل از کشور مالزی راه‌اندازی شد و در حال حاضر از نظر نوع حیواناتی که در آن نگهداری می‌شود، در نوع خود در ایران منحصر به فرد است. کروکودیل‌های نوپک از نوع کروکودیل پروسوس موسوم به آب شور می‌باشند که به عنوان بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان شناخته می‌شوند.