بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

تور کاپادوکیا

تور كاپادوكيا تاریخ : 1395/04/14 371 بازدید

کاپادوکیا یکی از جاذبه های گردشگری  کشور ترکیه است که بازدید از آن برای هر گردشگری میتواند جذابیت داشته باشد…

Hot Air Balloon in Cappadocia

 

کاپادوکیه یا کاپادوکیا با داشتن زیبایی های تاریخی و طبیعی به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی با تور کاپادوکیا به این شهر زیبا سفر میکنند . کاپادوکیه  یک شهر و منطقه تاریخی در نزدیکی نوشهیر و در استان نیغده ترکیه میباشد ,  این منطقه زیبا و تاریخی به گفته بیشتر تاریخشناسان و گردشگران از جمله مناطقی است که هر گردشگر برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید نماید .برای اولین بار در تاریخ نام کاپادوکیا در یک کتیبه باستانی ایرانی در زمان هخامنشیان به صورت کاپادوسیه ( Cappadocia ) به معنای سرزمین اسبهای زیبا آورده شده است.

فستیوال بالن ها در کاپادوکیا

 

آب و هوای کاپادوکیه ترکیه

 

کاپادوکیه چون در بخش فلات مرکزی ترکیه قرار دارد دارای بارش پراکنده بوده و تا حد زیادی نیمه خشک است. , شهر کاپادوکیا توریستی ترین منطقه نوشهیر ترکیه میباشد, وجود بازمانده های آتشفشان و نزدیکی آن با سواحل دریای سیاه دلیل علاقه گردشگرانی است که با تور کاپادوکیا به کشور ترکیه سفر میکنند .

فستیوال بالن ها در کاپادوکیا

فستیوال بالن در کاپادوکیا

 

کشور ترکیه با داشتن شهر های زیبا و جاذبه های گردشگری زیاد همواره یکی از مقصد های اصلی گردشگران برای سفر میباشد و تور کاپادوکیا یکی از تور های محبوب در میان تمامی مردم میباشد. یکی از جاذبه های تفریحی شهر کاپادوکیه ترکیه فستیوال بالن سواری میباشد , مشاهده منظره کاپادوکیا از داخل بالن های هوای گرم برای هر گردشگری میتواند جذاب و دیدنی باشد .

فستیوال بالن ها در کاپادوکیا

 

معرفی شهر زیر زمینی درینکو کاپادوکیا

 

درینکو به معنی چاه عمیق؛ شهری است زیرزمینی و اعجاب آور در کاپادوکیا ترکیه که براثر یک رویداد ساده کشف شد.درسال 1963 کارگرانی که برای ایجاد ساختمانی به کندن زمین مشغول بودند،ناگهان با چاه یا تونل ژرفی درون زمین روبرو شدند. پژوهشهای بعدی کشف یک شهر زیرزمینی از دوران کهن را خبر داد، با آثار و نشانه هایی از آیین زرتشت و نمادهایی از فروهر و اسب های پارسی. شهری در ژرفای  85 متری زمین در هشت طبقه با گنجایش زندگی برای 20 تا 30 هزار مرد،زن،کودک،گاو،گوسفند و اصطبل اسب و نیز محلی برای ذخیره غذا و نوشیدنی، وجود نیایشگاه هایی برای مراسم دینی و غیره.

در این شهر زیرزمینی که توسط ایرانیان باستان،پیروان دین زرتشتی ساخته شده،طبقۀ نخست ویژه نگهداری حیواناتی چون گاو،گوسفند و اسب بوده است.پله های تو در تو و پر شمار در هر طبقه،اتاقهایی با آشپزخانه و محل بزرگی برای نگهداری نوشیدنی ها و مواد غذایی نیز در این شهر به چشم میخورد.نکته قابل توجه تعداد تونلها وهواکش هایی ست  که به بیرون راه دارند وطوری ساخته شده اند که در اعماق این شهر زیرزمینی هوا جریان دارد و هیچگاه کمبود اکسیژن احساس نمی شود.

هتل آرتمیس کاپادوکیا

 

اگر با خواندن این مقاله در مورد شهر کاپادوکیا تصمیم به سفر به کاپادکیا دارید میتوانید از بخش تور کاپادوکیا یک تور مناسب با شرایط خود انتخاب کرده و یک سفر بینظیر را تجربه نمایید .