بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

تور ترکیه نوروز 96

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/02/15 502 بازدید

نوروز یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت در میان ایرانیان عزیز میباشد , عده ای تصمیم به مسافرت به خارج از کشور و عده ای راهی سفر به جاذبه های گردشگری و شهر های کشور خودمان ایران میروند …

تور ترکیه نوروز 96

تور ترکیه یکی از تور های محبوب در میان ایرانیان میباشد و تور ترکیه نوروز 96 میتواند یک انتخاب خوب برای کسانی باشد که در عید نوروز 96 تصمیم به سفر به ترکیه دارند . وجود شهر های زیبا با آثار تاریخی و زیبا مانند استانبول و شهر های با سواحل زیبا و آب و هوای مناسب مانند آنتالیا یکی از دلایل انتخاب کشور ترکیه به عنوان تور مناسب برای نوروز 96 میباشد . در ادامه این مطلب  به معرفی چند تا از مکان های پربازدید از دیدنی های کشور ترکیه میپردازیم :

مسجد ایاصوفیه استانبول : مسجد ایاصوفیه از لحاظ هنر و تاریخ معماری یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی در جهان به شمار میرود . کلیسای حاجیا صوفیا یا همان مسجد ایا صوفیه که معنای لغوی آن کلیسای معرفت الهی است، یکی از معماری های قابل توجه بیزانسی و از دیدنی های استانبول محسوب میشود. که سالانه افراد زیادی برای بازدید از آن با تور استانبول به این شهر سفر میکنند .

این بنا توسط ریاضیدان ها و فیزیکدان های مشهور طراحی و در 5 سال توسط 10 هزار کارگر و صد استاد فاخر در سال 532 میلادی احداث شده است. معماری گنبد عظیم آن مثل این است که به نور تکیه دارد و تحسین تاریخ دانان و معماران و محافل علمی را برانگیخته است. پس از تصرف استانبول توسط ترک‌های عثمانی در سال 1450، ایا صوفیا، به مسجد ایاصوفیا تبدیل شد. سلطان محمدفاتح در همان روز فتح استانبول فرمان تبدیل کلیسای ایاصوفیا به مسجد را صادر کرد و سه روز پس از فتح استانبول، ضمن برپا داشتن مراسم نماز جمعه در ایاصوفیا به امامت آق شمس الدین، خطبه به نام پادشاه فاتح عثمانی خوانده شد.

آب گرم پاموک کاله ترکیه : پاموک‌کاله محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب ترکیه است… پاموک‌قلعه  به معنی (قلعه ی پنبه ای)  دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده‌است. پاموک‌کاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مَندَرَس واقع شده‌است که در بیشتر فصول سال آب‌وهوایی معتدل دارد. مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت وجود دارد با این تفاوت که در باداب سورت ایوانهای مطبق به رنگ نارنجی و قرمز هستند.


تور ترکیه نوروز 96

شهر ساحلی آنتالیا : آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. آنتالیا شهر ورزش‌های آبی است و اگر علاقمند هستید که در سفر خود تجربه ورزش های آبی را داشته باشید مانند اسکی روی آب و قایقرانی و هیجان سوار شدن بر روی  قایق‌های بادی و حرکت بین رودخانه‌ی خروشان آنتالیا میتواند انتخاب شما در تور ترکیه باشد . آب و هوای این شهر به طور کلی مدیترانه‌ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی می‌باشد.

آنتالیا که به عنوان مرکز گردشگری در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. که میتواند سفر شما را سرشار از شادی کرده و یک سفر خاطره انگیز برای شما باشد .

تور ترکیه نوروز 96

این مطلب صرفا برای معرفی تور ترکیه نوروز 96 ساخته شده و پس از ساخته شدن پکیج های تور ترکیه در نوروز 96 توسط آژانس های مسافرتی میتوانید لینک تور ها را در این صفحه ببینید و تور مناسب خود را انتخاب نمایید .