بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

گردشگری جهان تاریخ : 1401/10/18 172 بازدید

همه ما عشق و علاقه خاصی به وطن خود داریو و دوست داریم تا در همین آب و خاک بمانی، زندگی کنیم، تحصیل کنیم، کار بیابیم، تشکیل خانواده دهیم و فرزندان خود را هم در همین خاک پرورش دهیم.

اما گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که دیگر نمی توان بعضی از مسائل مربوط را تحمل نمود، نابسامانی اوضاع، مشکلات پی در پی، عدم رسیدگی مسئولین و … سبب می شود تا افراد به این فکر بیفتند تا کشور دیگری را برای سکونت و زندگی انتخب نموده و بدین ترتیب آینده حداقل فرزندانشان را تامین نمایند.

مهاجرت به خودی خود چندان کار ساده ای نیست و هنگامی سختتر می شود که شما تصمیم داشته باشید به یک کشور پیشرفته مهاجرت نمایید.

یکی از بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان، مهاجرت تحصیلی است. این سبک مهاجرت به شدن از سوی ایرانیان مورد استقبال قرار گرفته و علت ان هم بدون شک هوش بالای ایرانیان است.

اما هنگامی که موضوع مهاجرت تحصیلی پیش می آید، لازم است تا به بررسی بهترین گزینه ها برای مهاجرت پرداخت. زیرا مهاجرت به خودی خود سخت است و مسلما انتخاب اشتباه هم می تواند اوضواع را سخختر نماید. بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید\ حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و تمام مطالب گفته شده را با دقت مطالعه نمایید.

برای تمامی شما عزیزان در هر کجای این جهان هستی که باشید، آرزوی سلامتی و تندرستی و آزادی داریم.

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست

در اولین قدم، شناخت بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان بسیار اهمیت دارد. چه قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید و یا کشورهای اروپایی و آسیایی، در هر صورت اطلاع از مزایای تحصیلی هر یک از کشورها و دانشگاه ها، انتخاب های پیش روی شما را شفاف تر کرده و تا حدودی مسیر مهاجرت تحصیلی را برایتان هموار می کند.

ابتدا بدون در نظر گرفتن ملیت ایرانیان، بهترین کشور برای مهاجرت را معرفی میکنیم.

بنابر آخرین آمار ارائه شده در خبرگزاری US.News، لیست 10 کشور برتر مهاجرتی دنیا شامل موارد زیر می شود:

🇨🇦 کانادا

🇨🇭 سوئیس

🇸🇪 سوئد

🇦🇺 استرالیا

🇩🇪 آلمان

🇺🇸 آمریکا

🇳🇴 نروژ

🇩🇰 دانمارک

🇳🇱 هلند

🇫🇮 فنلاند

همانطور که می بینید، به غیر از 2 کشور کانادا و آمریکا (قاره آمریکا) و استرالیا (قاره اقیانوسیه)، سایر کشورهای برتر مهاجرتی از قاره اروپا بوده و جزو حوزه معتبر شینگن هستند.

تمامی این کشورها مقاصد بسیار ایده آل و مطلوبی برای مهاجرت به شمار می روند، از استاندارد و کیفیت بالای زندگی گرفته تا آزادی، رفاه اجتماعی، ثبات اقتصادی، بازار کار فعال، مزایا و خدمات دولتی و اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر، همگی این کشورها جزو بهترین انتخاب ها برای مهاجرت محسوب می شوند.

اما در این میان، کانادا تفاوت عمده ای با سایر کشورهای برتر مهاجرتی دارد. کانادا کشوری مهاجرپذیر، پیشرفته و اقتصادی است که از لحاظ وسعت بعد از روسیه، مقام دوم را به خود اختصاص داده و در مقایسه با ایران 506 درصد یا بیش از 5 برابر بزرگتر است، اما در قیاس با جمعیت 85 میلیونی ایران، تنها 37.6 میلیون نفر جمعیت دارد که از این میان بالغ بر 22 درصد از آنها را مهاجران تشکیل می دهند.

اغلب کشورهای اشاره شده در فهرست بالا، اشتیاق چندانی به پذیرش مهاجران جدید ندارند و با وضع قوانین سختگیرانه، امکان و شرایط اقامت طولانی مدت و زندگی را از مهاجران خارجی سلب می کنند.

اما کشور کانادا با ارائه روش های مهاجرتی متنوع از جمله کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و کارآفرینی، دست متقاضیان خارجی واجد شرایط را برای مهاجرت به کانادا خصوصا مهاجرت تحصیلی و دریافت اقامت دائم و حق شهروندی این کشور باز گذاشته است.

فاکتورهای تاثیر گذار روی رتبه بندی بهترین کشور برای تحصیل

تا اینجا چند رتبه‌بندی از بهترین کشورها برای تحصیل را ارائه داده‌ایم. این رتبه بندی‌ها غالبا بر اساس فاکتورهای زیر صورت گرفته است:

اولین هدفی که دانشجویان بین المللی برای آن اقدام به مهاجرت می‌کنند، بهره‌مندی از خدمات آموزشی سطح بالا و با کیفیت است. خوشبختانه برای این فاکتور انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است.

اما مورد بعدی هم انتخاب کشوری توسعه یافته است. با این حال اگر دانشجویان شرایط مهاجرت به کشورهای توسعه یافته را نداشته باشند، کشورهای سطح پایین‌تر را از لحاظ توسعه یافتگی، برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا برای بسیاری از جوانان ایرانی یک رویاست، البته رویایی که می‌توان به آن دست یافت. با صفر تا صد تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی، شرایط اپلای کانادا، مدارک لازم تحصیل در کشور کانادا و هزینه‌هایی که از زمان شروع پروسه اپلای تا زمان ورود به دانشگاه‌های این کشور دارید را در این مطلب از لتس گو یونی بررسی می‌کنیم.

توصیه می‌کنیم مطالعه کامل این پُست را از دست ندهید، چون نکات مهمی در هر بخش از مطلب قرار دارد که مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا را برای شما آسان‌تر می‌کند. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی، می‌توانید از طریق همین سایت، نسبت به رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی، اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که در میان کشورهای انگلیسی ‌زبان مانند انگلیس و استرالیا، کانادا ارزان‌ترین کشور برای ادامه تحصیل و زندگی محسوب می‌شود؛ رنکینگ موسسات آموزش عالی این کشور و اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلی، بر کیفیت زندگی و تحصیل در کانادا افزوده است، به طوری که ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، انتخاب اول‌شان، کشور کانادا است. (احتمالاً انتخاب اول شما هم برای تحصیل در خارج، کشور کاناداست)

صفر تا صد تحصیل در کانادا

به‌طور کلی تحصیل در کانادا نیازی به شرکت در آزمون ورودی کالج یا دانشگاه ندارد؛ تنها با دریافت پذیرش تحصیلی و پس از آن ویزای تحصیلی کانادا، می‌توان برای مهاجرت تحصیلی آماده شد. جهت عملی کردن این تصمیم پیش از هر چیز باید اطلاعات مورد نیاز از قبیل روند دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا را دانست .

تحصیل در کانادا 2023

به نسبت دیگر کشورهای هم‌رده، تحصیل در کانادا چندان دشوار هم نیست. بهتر است بدانید، تحصیل در کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به کاناداست. شما می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی، تا پایان دوره تحصیل، در کشور کانادا اقامت داشته باشید و در پایان دوره، با اشتغال در یک کار تمام‌وقت، مسیر دریافت اقامت دائم کانادا را هموار کنید.

یکی از هیجان‌انگیزترین نکات تحصیل در کشور کانادا این است که هر ساله نام چند دانشگاه از این کشور در رنکینگ‌های جهانی بهترین دانشگاه‌ها دیده می‌شود؛ از جمله دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه آلبرتا که در رده‌بندی‌های جهانی جایگاه ثابتی را از آن خود کرده‌اند و تحصیل در آنها، آینده کاری شما را تضمین خواهد کرد.

تحصیل در سوئد

با اینکه زبان ملی این سرزمین بسیار متفاوت از زبان بین‌المللی است، دولت سوئد برای جذب بیشتر علاقمندان مهاجرت تحصیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در دانشگاه های سوئد ایجاد کرده است. بنابراین دانشجویان می‌توانند با انتخاب یکی از هزاران برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی، بدون نیاز به مدرک زبان سوئدی از موسسات آموزشی پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا و کسانی که مجوز اقامت دائم سوئد را به دست آورده‌اند، رایگان است. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی هم می‌توانند با پرداخت شهریه (چیزی حدود 80 هزار تا 140 هزار کرون در سال معادل 8 هزار تا 15 هزار یورو یا 9 هزار تا 17 هزار دلار آمریکا) از موسسات آموزش عالی سوئد پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

حدود 40 کالج و دانشگاه دولتی و خصوصی در سراسر کشور سوئد وجود دارد که اغلب در رتبه‌بندی‌های برتر جهانی و ملی خوش درخشیده‌اند؛ دانشگاه فناوری کالمرز، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه لوند و دانشگاه استکهلم از بهترین دانشگاه های سوئد هستند که برای علاقمندان مهاجرت تحصیلی هم پذیرش صادر می‌کند.

هر ساله در گزارش‌های موسسه‌های رتبه‌بندی QS و تایمز از معتبرترین و به‌نام‌ترین سایت‌های رتبه‌بندی، نام دانشگاه‌های فناوری کالمرز، گوتنبرگ، لینشوپینگ، لوند، مؤسسه سلطنتی فناوری کی‌تی‌اچ، استکهلم، اوپسالا، اومئو به چشم می‌خورد. بیشتر دانشگاه های سوئد مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت ایران قرار گرفته‌اند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی پس از دریافت پذیرش تحصیلی و مجوز ورود به این کشور به عنوان دانشجوی تمام‌وقت می‌توانند از خدمات دولتی استفاده کنند. بر اساس قوانین مهاجرتی استفاده از درمانگاه‌های دولتی برای عموم مهاجران اعم از دانشجویان مشغول به تحصیل در سوئد آزاد و رایگان است.

خانواده دانشجویان پس از شروع دوره تحصیلی می‌توانند دانشجو را در کشور سوئد همراهی کنند. برای این منظور پس از ویزا شدن متقاضی می‌توان برای دیگر اعضا خانواده نیز درخواست ویزا کرد.

دانشجویان مشغول به تحصیل در سوئد پس از یک‌سال کد ملی دریافت می‌کنند؛ با استفاده از این کد خدمات درمانی رایگان و برابر با شهروندان سوئدی ارائه می‌شود. علاوه‌بر دانشجو همراهان او (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

علاه‌بر رفاه اجتماعی در این کشور، سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی در همه شهرها بالاتر از میانگین شاخص اروپا و جهان قرار دارد. از این رو، زندگی در سوئد پس از دوره مهاجرت تحصیلی تبدیل به هدف دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شود.