بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز‎

طبیعت گردی تاریخ : 1400/09/20 402 بازدید

یکی از بهترین مناطق در ایران برای مسافرت، شمال کشور است. این منطقه در تمام طول سال و در چهار فصل بسیار زیبا و دوست داشتنی است و حتی در زمستان هم می توان طبیعت و سبزی را در این منطقه دید. آب و هوای بارانی و ابری و یا حتی هوای نم زده، یکی از زیبایی های بی بدیل شمال کشور است که در هیج جای دیگر یافت نمی شود. اما امروز می خواهیم به دیدنی های شمال از دیدی دیگر نگاه کنیم و بهترین جای شمال را برای مسافرت در پاییز  معرفی نماییم. فصل پاییز با هزار رنگ زیبای خود می تواند طبیعتی بینظیر خلق کند، حال تصور کنید که تلفیق زیبایی پاییز با زیبایی شمال چه مناطق محشری را رقم خواهند زد.

سفر می تواند روحیه آدمی را شاد و سرزنده کند و هنگامی که از زندگی روتین و روزمره خود خسته و دل گرفته ایم، یک مسافرت می تواند مرهمی برای روح خستمان باشد و بعد از یک سفر لذت بخش می توان با انرژی ای مضاعف به کار و تلاش پرداخت.

اگر شما هم به سفر و مسافرت به شمال کشور علاقه دارید و دوست دارید یک عکس زیبای پاییزی برای خود خلق کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در پاییز از کدام مسیر به شمال سفر کنیم؟

جاده چالوس یکی از رویایی‌ترین جاده‌های ایران است و اگر در فصل بهار سرسبز و زیباست در پاییز هر پیچ‌و‌خم آن هزار رنگ است. جاده چالوس از بزرگراه کرج شروع می‌شود و تهران را به شهر چالوس می‌رساند. رودخانه و سد کرج، کوه‌های دو طرف جاده، مغازه‌های فروش صنایع دستی و سوغات، رستوران‌های سنتی لب رودخانه با انواع غذاهای محلی، آبشارهای تماشایی و آب‌و‌هوای دلچسب این جاده را به یکی از محبوب‌ترین جاده‌ها تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید در پاییز به شهرهای شمالی مثل چالوس،‌نوشهر و کلاردشت سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما این مسیر را برای رفت‌و‌آمد انتخاب کنید.

شهرهای شمالی زیبا در پاییز

چالوس

وقتی نامی از سفر به شهر چالوس به میان می‌آید، منظور عبور از جاده چالوس است که ابتدای آن از بزرگراه کرج آغاز می‌شود و شهر تهران را به شهر چالوس در مازندران متصل می‌کند. شهر چالوس و مناظر اطراف جاده چالوس، بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز محسوب می‌شوند.

حتی اگر قصد اقامت یا سکونت در شهر چالوس را نداشته باشید، اگر از این مسیر پر پیچ و خم و جذاب عبور کنید، زیبایی‌های پوشش گیاهی در کوهستان‌های این جاده که رنگ‌های مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند، چشمان شما را به سمت خود خیره می‌سازد.

رانندگی در جاده چالوس، مهارت خاصی می‌طلبد، بنابراین اگر می‌خواهید از جذابیت‌های این جاده در فصل پاییز لذت ببرید، در مکان‌های مناسب توقف کوتاهی داشته باشید. مناظر چالوس به عنوان بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز، بهترین سوژه عکاسی هم محسوب می‌شود. در توقف خود حتماً از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌های زیبا عکاسی کنید و از هوای مطبوع و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

آمل و جنگل الیمستان

آمل یکی از شهرهای استان مازندران است که فاصله خیلی کمی با تهران دارد و از طریق جاده هراز می‌توانید به این شهر برسید. جنگل الیمستان که در روستایی به همین نام قرار دارد، نزدیک به ۳۰ کیلومتر با آمل فاصله دارد و یکی از بکرترین منطقه‌های این شهر است. نقش پای رستم یکی از دیدنی‌های این جنگل است. بومی‌ها می‌گویند رستم در این محل زانو زده و از آب دریا نوشیده است و این جای پاهای اوست که باقی مانده.

خیلی‌ها بیشتر از جاده چالوس برای سفر به شهرهای شمالی ایران استفاده می‌کنند. اما شاید بد نباشد یک بار هم مسیرتان را طوری انتخاب کنید که از جاده هراز عبور کنید و به آمل برسید. جنگل‌های سیاه بیشه که در نزدیکی آمل، بعد از تونل‌ها ناگهان جلوی چشمتان ظاهر می‌شوند، از بهترین منظره‌های پاییزی هستند که می‌توانید ببینید. پس جاده هراز را هم به عنوان یکی از مقاصد سفرهای پاییزی در شمال ایران در خاطرتان داشته باشید.

از آن جایی که شهر آمل فاصله کمی با تهران دارد، میتواند مقصد خوبی برای سفرهای کوتاه باشد. اگر دوست دارید برای سفری یک روزه راهی جاده شوید و خودتان را به دریای شمال برسانید، در اولین فرصت این کار را انجام دهید.

لاهیجان

لاهیجان، عروس گیلان و یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور در تمام فصول و مخصوصا پاییز است. این شهر زیبا با طبیعت بی نظیرش، تالاب‌های دیدنی،جنگل‌های انبوه، روستاهای زیبا و مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. تالاب سوستان لاهیجان یکی از جاهای دیدنی لاهیجان و اقامتگاه موقت پرندگان مهاجر در پاییز است. گل‌های نیلوفر آبی و پرندگان مهاجری که برای پاییز و زمستان به این شهر سفر می‌کنند از دیدنی‌های لاهیجان در پاییز است.

جنگل ناهار‌خوران

جنگل ناهارخوران در جنوب شهر گرگان واقع شده است و یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت به شمال در پاییز محسوب می‌شود. این جنگل به دلیل واقع شدن در دامنه پرشیب دو کوه از آب‌ و هوای بسیار مساعد و مطبوعی برخوردار می‌باشد. این جنگل امروزه به گردشگاهی برای مردم گرگان تبدیل شده است. پارک جنگلی ناهار‌خوران در فصول مختلف سال به ویژه پاییز، میزبان خیل عظیم مردمی می‌باشد که برای تماشای زیبایی‌های پاییز هزار رنگ خود را به این جنگل می‌رسانند. پیاده‌روی، جنگل‌نوردی، کوه‌نوردی، عکاسی، پیک نیک و کمپینگ از تفریحات رایج در این پارک جنگلی است.

مسیر دسترسی به جنگل ناهار‌خوران: برای دسترسی به این جنگل زیبا از شهر گرگان به سمت جنوب حرکت کنید و از طریق بلوار ناهار خوران خود را به این جنگل بی‌نظیر برسانید.

نوشهر

نوشهر با زیبایی‌ها و طبیعت بی‌نظیر که در خود جای داده است، بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز محسوب می‌شود. شاید نامی از دریاچه ارواح در نوشهر را شنیده باشید! این تالاب بسیار زیبا در فاصله حدود 30 کیلومتری از نوشهر قرار گرفته است.

منظره تالاب به همراه پوشش گیاهی داخل آن و زمین‌های اطراف، در فصل پاییز بسیار تماشایی هستند. برای اینکه این زیبایی‌ها را در فصل پاییز تماشا کنید، باید به روستاهای محلی برسید و از مسیرهای محلی عبور کنید. پوشش گیاهی در جاده‌های فرعی در فصل پاییز، زیبا و تماشایی هستند.

جنگل و آبشار کبودوال

جنگل و آبشار کبودوال در نزدیکی شهر علی آباد کتول، یکی از بهترین مقاصد مسافرت به شمال در پاییز است. جنگلی انبوه که رنگین کمانی از رنگ‌های پاییزی را ایجاد کرده و آبشار کبودال، بزرگترین آبشار خزه ای جهان و تنها آبشار خزه ای ایران را درخود جای داده است. ‌پل‌های کهنه، شاخه‌های درهم تنیده درختان با برگ‌های زرد و قرمز، گذرگاه‌های سنگ فرش شده، آبشارهای کوچک و آبشار کبودال این جنگل شما را به سوی خود فرا می‌خواند.
جنگل و آبشار کبودال در بهار و تابستان سبز، در پاییز رنگانگ و در زمستان سفید رنگ است. این جنگل و آبشار دیدنی اش در تمام فصول سال زیباست و گردشگران بسیاری را مجذوب خود میکند. برای رسیدن آبشار کبودال باید پس از رسیدن به شهر علی آّباد کتول، حدود 5 کیلومتر به سمت جنوب شرقی حرکت کنید تا به انتهای مسیرماشین رو منتهی به آبشار برسید. ادامه مسیر از میان جنگل و به صورت پیاده است.