بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آشنایی با کاخ چهل ستون (موزه ی خوشنویسی قزوین)

دیدنی های قزوین تاریخ : 1398/09/18 181 بازدید

کلاه فرنگی قزوین

در این مطلب با ما همراه باشید تا عمارتی معروف از بازماندگان سازه های دوران صفوی را به شما معرفی نماییم. این عمارت زیبا در شهر قزوین واقع شده است.

یکی از این ساختمان های دل انگیز که در دوره صفویه ساخته شده، عمارت کلاه فرنگی یا کاخ چهلستون قزوین است. سازه ای با شکوه که در اوایل تاسیس سلسله صفویه بنا و الهام بخش برخی سازه های بعدی در دیگر نقاط کشور شد. این عمارت کلاه فرنگی، زمانی که قزوین پایتخت صفویان در کشور بود و شاه تهماسب صفوی بر ایران حکمرانی می کرد، مقر اصلی فرماندهی و اداره کشور به شمار می آمد

این بنا بر اساس معماری ترکان در دوطبقه ساخته شده و مساحتی بیش از ۵۰۰ متر مربع دارد که پلان طبقه دوم به صورت چهارگوش است. نقاشی‌هایی از مکتب قزوین بر دیوارهای طبقه اول کاخ چهلستون قزوین مشاهده می‌شود که شهرتی جهانی دارند. این بنا در دوره قاجاریه توسط محمد باقر سعدالسلطنه فرماندار وقت قزوین بازسازی شد و نام از عالی قاپو به  چهلستون تغییر یافت.

هم اکنون کاربری این کاخ به شکل موزه خوشنویسی قزوین تبدیل شده است و شما می‌توانید آثاری از هنر زیبای خوشنویسی را در این کاخ مشاهده کنید.

کلاه فرنگی قزوین

کلاه فرنگی قزوین

کلاه فرنگی قزوین

کلاه فرنگی قزوین