بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آشنایی با بلند ترین آسمان خراش تفریحی خاورمیانه

اماکن تفریحی تاریخ : 1398/11/01 180 بازدید

برج خلیفه

در این مطلب با ما همراه باشید تا با برج خلیفه ی دبی آشان شویم و ببینیم ای برج بلند دنیا چگونه ساخته شده است؟

عنوان مرکز و اصلی‌ترین قسمت از بخش تجاری شهر دوبی ساخت برج خلیفه در سال 2004 آغاز شد و استارت رسمی ساخت آن در سال 2006 با معروف به «Downtown Dubai» کلید خورد.

برج خلیفه توانسته عنوان بلندترین سازه کشور امارات متحده عربی را از آن خود کند. همچنین این برج دارای 163 طبقه و همچنین 828 متر ارتفاع  است که با این اوصاف توانسته به بلند ترین آسمان خراش موجود در شهر دبی تبدیل شود  لقب مرتفع ترین برج و سازه ساخته شده به دست انسان در جهان را نیز به خود اختصاص دهد.

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، صعود از سکوی مشاهده در طبقه ۱۲۴ کاری است که حتما باید در این شهر انجام دهند. یک آسانسور با سرعت بسیار بالا شما را برای مشاهده چشم انداز ۳۶۰ درجه از سرتاسر آسمان‌خراش‌ها و نمای بیابانی از یک طرف و اقیانوس در طرفی دیگر بالا می‌برد. به‌دلیل نمای آراسته به چراغ، بازدید در شب به‌ویژه برای عکاسان محبوب‌تر است.

طراحی این برج شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره‌های مارپیچ می‌شود. طرح Y شکل مناره‌های برج به ساکنان امکان می‌دهد تا حداکثر نمای خارجی و همچنین بیشترین نور طبیعی را در داخل ساختمان داشته باشند. همچنین در اطراف برج خلیفه محوطه‌ای با باغ‌های زیبا و گذرگاهای پرپیچ‌و‌خم جای گرفته است. علاوه بر این‌ها فواره دبی، در کنار برج قرار دارد که بلندترین فواره‌ی مصنوعی دنیا است.

این برج بلند در تاریخ 4 ژانویه سال 2010 رسما افتتاح گشت ؛ این بنا بوسیله شرکت آمریکایی اسکیدمور ، اوینگز و مریل طراحی شد که نام طراح ارشد این پروژه ” آدرین اسمیت ” و مهندس ارشد آن ” بیل بیکر ” است.

نکته ی گفتنی این است که شرکت سامسونگ کره جنوبی پیمان کار اصلی این پروژه بود ولی ساخت ‌و ساز آن  به واسطه ی” گروه سرمایه‌گذاری الغریر” انجام شد و اینکه برج خلیفه شامل 30 هزار خانه ، 9 هتل ، 3 هکتار پارک ، 19 برج مسکونی ، مرکز خرید بزرگ دبی  و 12 هکتار دریاچه مصنوعی می باشد.

یکی از اهداف دولت امارات از بنا کردن این برج ، تبدیل آن به یک فضای گردشگری محبوب در امارات و شاید برترین محل گردشگری این کشور برای بازدید کنندگان بود و اهداف آن بیشتر برای تقویت پایه های گردشگری بود.

برج خلیفه