بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آب گرم پاموک کاله ترکیه

گردشگری تاریخ : 1394/10/16 433 بازدید

پاموک‌کاله محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب ترکیه است…

 Pamukkale (2)

پاموک‌قلعه  به معنی (قلعه ی پنبه ای)  دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده‌است. پاموک‌کاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مَندَرَس واقع شده‌است که در بیشتر فصول سال آب‌وهوایی معتدل دارد. مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت وجود دارد با این تفاوت که در باداب سورت ایوانهای مطبق به رنگ نارنجی و قرمز هستند.

سالانه مردم زیادی برای آب تنی در چشمه های آب گرم به این مکان می آیند.این حوضچه های آب گرم از 35 تا 100 درجه سانتیگراد دما دارند. , آب و هوای مطبوع، شرایط را برای اقامت در هر فصلی لذت بخش می کند.

صنعت گردشگری به عنوان تنها منبع درآمد این منطقه به شمار می رود. و همه روزه با بازدید های بیشتر، چرخ این صنعت بیشتر و بیشتر برای همین دولت می چرخد. به طبع اقامت گاه های مناسبی هم برای استراحت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. که از قضا بسیار هم مورد توجه هستند.

اگر با دیدن تصاویر این مطلب تصمیم به سفر به کشور زیبای ترکیه دارید میتوانید از بخش تور ترکیه در سایت تورنشان تور مناسب خود را انتخاب کرده و یک سفر رویایی را تجربه نمایید.

Pamukkale (3)

آب گرم پاموک کاله ترکیه

Pamukkale (5)

Pamukkale (6)

Pamukkale (7)

Pamukkale (8)