بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آبشار نیاگارای ایران – آبشار شوی

آبشارها تاریخ : 1399/03/24 875 بازدید

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص معرفی آبشاری زیبا به نام شوی صحبت کنیم. این آبشار به نیاگارای ایران معروف است.

رشته کوه های زاگرس آبشارهای زیادی را در خود جای داده که یکی از بزرگ ترین و دیدنی ترین آن ها آبشار شوی در دهستان شوی شهرستان دزفول است. این آبشار در نزدیکی مرز خوزستان و لرستان قرار دارد و با بازدید از آن در بهار یکی از رویایی ترین مناظر طبیعی را به نظاره می نشینید.

شوی آبشاری با ارتفاع ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر است. جاندارانی همچون کل بز، پلنگ، خرس و سمندر ایرانی بخش مهمی از زیستگاه اطراف آبشار را تشکیل می‌دهند.

به دلیل گرمای هوای منطقه، بهتر است در فصل بهار به این آبشار سفر کنید. زیرا هم از هوای بی‌نظیر بهار بهره‌مند می‌شوید و هم از طبیعت بکر سرسبز آبشار لذت خواهید برد.

گونه‌های گیاهی که اطراف این منطقه رشد کرده‌اند نام ببریم، باید به درختانی همچون بید، انجیر، مو، زبان‌گنجشگ، افرا، کیکم و بلوط اشاره کنیم. همچنین می‌توان روی دیواره‌های صخره‌ای که آبشار از آن سقوط می‌کند و در زیر آن رویش گیاهی به نام سیاه‌وشان را مشاهده کرد که خاصیت دارویی فوق العاده‌ای دارد.

برچسب‌ها:,