بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آبشار دودن در آنتالیا

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/02/15 389 بازدید

آبشار دودن یکی از آبشارهای زیبای ترکیه در شهر آنتالیا می باشد که زیبایی های مختص به خود

 

a71b49f8c42afe0062303c916803118a

محل آبشار : دودن (Duden) یک آبشار بسیار زیبا در 10 کیلومتری سواحل شرق آنتالیا ،14 کیلومتری مرکز آنتالیا و 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا – بورودور است. در این منطقه جاده ها به خوبی آسفالت شده و حمل و نقل برای بازدیدکنندگان بسیار آسان و راحت می باشد.

duden-waterfalls

اطلاعات آبشار : آبشار دودن از فلات بالاتر از کوه های توروس به پایین می ریزد و و حدود 30 متر ارتفاع دارد. به دلیل وجود مواد خام موجود در آب آبشار که اغلب سنگ توف (مواد آتشفشانی) می باشد ، غارهایی در زیر آبشار پدید می آید که به زیبایی آن می افزاید. غار آرزوها نیز یکی از این غارها می باشد که در ارتفاع 20 متری از این آبشار واقع شده است.

این آبشار از ادغام دو چشمه جوشان به نام پینارباشی به وجود می آید. این دو چشمه پس از طی مسیری یکی می شوند و رود دودن را تشکیل می دهند. دودن پس از طی کردن مسیری 14 کیلومتری از زیر زمین در گودالی به نام وارساک بر روی زمین جاری می شود. آب جاری شوده در گودال وارسام نیز پس از طی کردن مسیری 2 کیلومتری از آبریز آبشاردودن بیرون آمده و آبشار زیبای دودن را می سازد. اب آبشار دودن نیز پس از طی کردن مسیری 9 کیلومتری سرانجام به دریای مدیترانه می ریزد.

DdenWaterfalls03

اطلاعات بازدیدکنندگان : این منطقه یک مکان عالی برای پیک نیک نیز می باشد چرا که پارک سبز ، باغ گیاه شناسی و نیمکت های ساخته شده در اطراف آبشار دودن بازدیدکنندگان را دعوت به برپایی یک پیک نیک عالی می کنند. همچنین صدای آب در حال سقوط نیز آرامش خاصی را به بازدیدکنندگان می دهد.

استراحتگاه ها و رستوران های اطراف این آبشار نیز ، اقامت و میل کردن غذا را برای بازدیدکنندگان آسان کرده است. خوردن غذا در این منطقه بسیار دل پذیر می باشد چرا که خوردن غذا با منظره آبشار و باغ بسیار دلچسب است. همچنین تورهای قایقرانی زیادی برای این منطقه سازمان یافته شده است که می تواند نظر علاقه مندان به قایقرانی را به خود جلب کند.

duden

تور سفر : به عنوان یک توریست اگر شما قصد سفر کردن به کشور ترکیه و شهر زیبای آنتالیا را دارید می توانید از قسمت تور آنتالیا یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

   water-1024x451

آبشار-دودن-140060 

آبشار-دودن-آنتالیا

اختصاصی تورنشان