بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

آبشار دره گاهان یزد

آبشارها تاریخ : 1395/07/22 563 بازدید

استان یزد با داشتن جاذبه های  تاریخی و طبیعی میتواند یکی از اهداف گردشگران برای بازدید باشد …

یکی از مناطق دیدنی استان یزد تفرجگاهی موسوم به دره گاهان است که به دلیل وجود چند درخت و همچنین آبشاری زیبا به یکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان تبدیل گشته است.

آبشار دره گاهان در استان یزد

آبشار فصلی دره گاهان در ضلع جنوب غربی شهر تفت و در قسمت ورودی از سمت استان فارس واقع شده است. ارتفاعی بیش از ۲۰ متر دارد که در فصل بهار تا اوایل تابستان آب از سرچشمه های شیرکوه و طزرجان به این سمت جاری است و در ارتفاع بالای ۲۰ متر به صورت آبشار در می آید . وجود سنگ های مساعد برای صخره نوردی در کنار آبشار نیز مزید بر علت شده و منطقه را بیش از پیش مشهور ساخته است. در این منطقه طرح اکوتوریستی و تفرجگاهی اجرا شده است. آبشار در دره ای در دامنه شیر کوه قرار دارد و آب آن از بارش های آسمانی و ذوب تدریجی برف های شیرکوه تامین می شود. زیبایی آبشار ، هوای مطبوع و جلوه های طبیعی دره ی منتهی به آبشار ، عواملی اند که گردشگران بسیاری را برای گذراندن اوقات فراغت در یک ناحیه ییلاقی در دل کویر به سوی آبشار می کشاند.

مسیر رفتن به آبشار دره گاهان یزد

 

برای رفتن به کنار آبشار درگاهان و تماشای تنها آبشار مهم استان یزد،در اول ورودی تفت،از سمت جاده ابرکوه ،جاده ای فرعی وجود دارد که به آبشار منتهی می شود.از ابتدای جاده تا آبشار کمتر از پنج کیلومتر فاصله است که پانصد متر انتهای آن را باید پیاده پیمود . در این مسیر آب نماهای زیبایی تعبیه شده که آب روانی در آنها جاری است.

دیگر اطلاعات آبشار دره گاهان

 

این آبشار، تنها آبشار مهم استان یزد به شمار می رود و دره منتهی به آن، با هوای مطبوع، ییلاقی و آب فراوان، هرساله پذیرای مسافران و گردشگرانی است که برای ساعاتی از گرمای کویر به این مکان مطبوع و آرام پناه می آورند. طبیعت منطقه شیرکوه، زیبایی های بسیاری را در دل خویش جای داده است. کوه ها و غارهای کم نظیری چون برفخانه دایمی طرزجان، کوه شگفت انگیز عقاب و غار زیبای نباتی چشمان هر بیننده ای را خیره می کند و مناطقی ییلاقی و سرسبز، مانند سانیچ، منشاد، نیر، فراشاه(اسلامیه)، توده، بیداخوید، سخوید، زردین و تنگ چنار با کوچه باغ های قدیمی و زیبای انار و مهمتر از همه وجود مردمانی خونگرم، باصفا و مهماندوست، زیبایی این نگین کویر را صدچندان کرده است.

منبع : ورلد ویزیت