بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

کوه نمرود ترکیه

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/07/13 625 بازدید

ترکیه با داشتن جاذبه های تاریخی و تفریحی یکی از مقاصد اصلی گردشگری در میان توریست ها میباشد …

 کوه نمرود ترکیه

یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه کوه نمرود یا كاخ نمرود است که در جنوب تركيه و در استان آدی‌یامان قرار دارد , کوه نمرود که یکی از جادویی ترین مکان های تاریخی جهان به شمار میرود در قله ای به ارتفاع 2134 متر قرار دارد .

این مکان که هشتمین عجایب جهان نیز میباشد دارای مجسمه هاي رويايي 10 متري و كتيبه هايي كه در اطراف آن قرار دارد . در كوه نمرود علاوه بر مجسمه هاي غول پيكر و گورستانها ، يكي از بهترين مكانها براي مشاهده غروب و طلوع آفتاب در دنيا مي باشد. همه ساله هزاران نفر براي مشاهده غروب و طلوع آفتاب به كوه نمرود مي آيد. كوه نمرود كه از سوي يونسكو بعنوان يك ميراث فرهنگي جهاني اعلام شده است.

گفته می‌شود علت درهم شکستن بسیاری از مجسمه‌های موجود در منطقه‌ی کوه نمرود، که به شمایل خدایان رومی و ایرانی چون اهورا مزدا، زئوس و هرکولس بوده‌اند، مبارزه با بت‌پرستی بوده است. از خصوصیات مجسمه‌های پیدا شده در این محل کوه نمرود می‌توان به ارتفاع ۴۹ متری آنها، استیل یونانی تراشیدن سنگ‌ها و در عین حال سبک ایرانی لباس‌ها و موهای آنها اشاره نمود.

همه ساله تور های گردشگری زیادی برای بازدید گردشگران از این منطقه باستانی برگزار میشود , اگر شما کاربران عزیز سایت تورنشان هم تصمیم به سفر به ترکیه و بازدید از این جاذبه تاریخی را دارید میتوانید از بخش تور ترکیه تور مناسب با شرایط خود را انتخاب کرده و یک سفر رویایی را تجربه نمایید .

کوه نمرود ترکیه کوه نمرود ترکیه

تصاویر کوه نمرود ترکیه

تکوه نمرود ترکیه کوه نمرود ترکیه