بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

معرفی دومین آبشار مرتفع ایران/ آبشار شاهان دشت

آبشارها تاریخ : 1398/05/27 184 بازدید

آبشار شاهان دشت

امروز شما دوستانرا به تماشا و آشنایی با یک آبشار بسیار زیبا در مازندران ایران آشنا می کنیم. این آبشار یکی از مرتفع ترین آبشار های ایران (رتبه دوم) و یکی از زیباترین آن هاست. با ما در ادامه ی مطلب همراه شوید.

معرفی آبشار شاهان دشت

آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران از نظر ارتفاع بوده که از آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران است. این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در ۶۵ کیلومتری شهر آمل در بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد.

این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، در جانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمایی می‌کند.

این آبشار که دارای سه آبشار متعدد است در مجموعه ارتفاعی 180 متری دارد. در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده است، واقع شده و از عظیمترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد.

چرا گردشگران زیادی به این آبشار میروند؟

نزدیکی آبشار شاهاندشت به کلان شهر تهران، فاصله نسبتا کم این آبشار از جاده هراز، عدم نیاز به پیاده روی زیاد یا کوه پیمایی، زیبایی وصف ناپذیر این منطقه و عظمت و طراوت خود آبشار شاهاندشت، باعث شده است تا قابلیت های این منطقه برای جذب گردشگر به طور چشم گیری افزایش یابد.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت