بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

سرخرود مازندران، یکی از سواحل زیبای شمال!

جزیره و ساحل تاریخ : 1398/07/14 245 بازدید

سرخرود مازندران، یکی از سواحل زیبای شمال!

در این مطلب به معرفی سرخرود استان مازندران خواهیم پرداخت و تفریحات و جزئیات زیستگاهی و تفریحی و…. سرخرود را بررسی خواهیم کرد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

سرخرود یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر مرکز بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد است. جمعیت بومی این شهر (بافت الف) حدود دوازده هزار نفر است.

این شهر در ۶ کیلومتری غرب فریدون‌کنار و پانزده کیلومتری شرق محمودآباد در کنار دریای خزر و در انتهای مسیر رودخانهٔ هراز به دریای خزر قرار دارد.

براساس مطالعات و پژوهشهای به عمل آمده از منابع تاریخی و پرسشگری از ساکنین این شهر مشخص شده است که قدمت و سابقه سکونتی سرخرود به حدود 200 سال پیش برمیگردد .

از حیوانات بومی سرخرود می‌توان به روباه، جوجه تیغی، گربه وحشی (مردم محلی به آن بامشی شال گویند) و قاقم (نوعی راسو که مردم محلی به آن عروسک می‌گویند) نام برد. همچنین این شهر در زمستان میزبان چند هزار قوی مهاجر می‌باشد.

در کنار ساحل سرخرود به این دلیل که منطقه توریستی بوده و همیشه پذیرای مهمانان زیادی است امکانات زیادی برای گردشگران آماده شده، می‌توانید در ساحل سوار قایق شوید، جت اسکی، اسب سواری کنار ساحل و بازی‌های آبی که آماده پذیرفتن مهمان‌ها هستند، در برخی قسمت‌ها محل‌هایی برای نشستن و سایبان‌هایی که به رایگان در اختیارتان خواهند بود.