بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!

باغ ها و پارک ها تاریخ : 1398/05/03 244 بازدید

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!

باغ ملی یگاه شناسی تهران – ایران یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی محبوب در میان کسانی است که اهل گیاهان و دنیای گیاه شناسی هستند. در این باغ شما علاوه بر یادگیری گونه های گیاهی می توانید بستری برتی تفریح و آموزش خود و خاناوده و کودکانتان ایجاد کنید. در ادامه با این باغ بیشتر آشنا می شویم.

اگر می خواهید طبیعت و گونه های گیاهی کل دنیا را مشاهده کنید، باید به باغ گیاه شناسی ملی ایران بروید! این باغ نه تنها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران شناخته می شود، بلکه از نظر پژوهش های علمی و دانشگاهی هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از گونه های در حال انقراض گیاهان هم در این باغ نگه داری می شوند که این خود اهمیت علمی این باغ را نشان می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را به قدم زدن در بخش های مختلف این باغ ارزشمند دعوت کنیم.

جزئیات باغ پیاه شناسی:

باغ گیاه شناسی که یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی جهان محسوب می شه، آب و هوای نیمه خشک داره و میزان بارندگی متوسط سالیانه آن حدود ۲۴۰ میلی متر است. هدف از احداث باغ گیاه شناسی، ایجاد مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا در گلخانه ها است.

باغ گیاه شناسی نقش مهمی در زمینه تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم با اهمیت و تنوع گیاهان و لزوم حفاظت از آنها رو بر عهده داره.باغ گیاه شناسی واقع در کرج بسیار زیبا و دیدنی در این باغ طبیعت های زیبای جهان مثل کوه هیمالیا، پل چینی، دریای خزر و … شبیه سازی شده تا عاشقان طبیعت لذت ببرند و در فصل اردیبهشت گلاب گیری نیز دارندبا پارکینگ و کافی شاب و رستوران و فروش گل و گیاه است

شروع کار

روند احداث و ساختن باغ موزه گیاه شناسی شهر تهران در سال ۱۳۴۷ خورشیدی در یکی از مراتع مربوط به پارک چیتگر در مجاورت اتوبان تهران – کرج آغاز شد. نقشه این باغ را به گونه ای طراحی کرده اند که باغ ایرانی (چهار باغ) را در اذهان همگان به یاد آورد. به همین منظور، میدان بزرگی را در مرکز باغ احداث کردند و چهار بلوار اصلی را از این میدان به هر سو کشیدند. مساحت کل باغ گیاه شناسی ۱۴۵ هکتار است. امروزه باغ گیاه شناسی ملی ایران بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و یکی از ۱۰ باغ گیاه شناسی برتر کل دنیا محسوب می شود.

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!

با باغ گیاه شناسی تهران آشنا شوید!