بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

پارک مینیاتورک در استانبول

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/03/13 490 بازدید

یکی از مکان های تفریحی و سرگرمی در شهر استانبول پارک مینیاتورک می باشد که بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود کرده است.

3-jpg

استانبول نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که همین جاذبه ها هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به ترکیه می کشاند. یکی از این جاذبه های گردشگری پارک مینیاتورک می باشد که یک مکان فوق العاده ، بسیار زیبا و سرگرم کننده به شمار می آید و می تواند نظر هر کسی را جلب خود کند.

پارک مینیاتورک (Miniature Park) واقع در شمال شرقی ساحل شاخ طلایی است. پارک مینیاتورک یکی از بزرگترین پارک های مینیاتوری جهان به شمار می آید که مساحت آن 60000 متر مربع می باشد و 120 مدل از ساخت و سازها ، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری از سراسر ترکیه در آن وجود دارد که در مقیاس 1/25 نسبت به سایز اصلی ساخته شده اند و می توانند برای بازدیدکنندگان سرگرم کننده باشند.

ساخت و ساز این پارک ماکت در استانبول از سال 2001 آغاز شد و در سال 2003 توسط نسخت وزیر رجب طیب اردوغان افتتاح شد. ماکت های ساخته شده در این پارک به سه بخش استانبول ، آناتولی و سرزمین عثمانی ( امروزه خارج از ترکیه است ) تقسیم می شود. بخش استانبول شامل 57 سازه می باشد که از جمله آن ها می توان به ایاصوفیه ، قلعه روملی ، مسجد سلیمانیه و برج گالاتا اشاره کرد. بخش آناتولی و عثمانی نیز به ترتیب دارای 51 و 12 اثر می باشند.

پارک مینیاتورک استانبول یک منطقه عالی برای شناخت و دیدن آثار تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه می باشد. این منطقه در مدت زمان کوتاهی آثار های کشور ترکیه را به بازدیدکنندگان معرفی می کند و اطلاعاتی را در مورد آن آثار در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در داخل محوطه پارک نیز یک رستوران ، فروشگاه و پارکینگ برای راحتی بازدیدکنندگان وجود دارد. اگر شما یز به عنوان یک توریست قصد بازدید از این پارک زیبا و دیگر جادبه های گردشگری شهر استانبول را دارید می توانید از قسمت تور استانبول یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 4 7 8 444 IMG_0771- miniaturk-istanbul-(by-miniaturk)

اختصاصی تورنشان