بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

همه چیز درباره ی برج میلاد تهران!

دیدنی های تهران تاریخ : 1398/05/07 301 بازدید

برج میلاد تهران

نام برج میلاد را حداقل یک بار تمامی ما شنیده ایم. امروز می خواهیم در خصوص جزئیات ساختمان برج میلاد و تفریحگاه و تاریخچه برج میلاد حرف بزنیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا با برج میلاد تهران بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه برج میلاد:

برج ۴۳۵ متری تهران که حالا تبدیل به نمادی خاص و زیبا از تهران شده، داستان طولانی‌ای دارد. مردم تهران بیش از یک دهه شاهد ساخت این برج بودند. کلنگ ساخت برج میلاد که نام آن در ابتدا برج یادمان بود، در سال ۱۳۷۶ زمین خورد و ۱۱ سال طول کشید تا این برج خاص در شمال غربی تهران افتتاح شود. محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران، نقش مهمی در اتمام این پروژه ایفا کرد. او با نصب یک روز شمار دیجیتالی، زمانی برای افتتاح برج میلاد تعیین کرد و توانست در مدت ۳۰ ماه ۶۰ درصد پروژه ساخت را طی کند و کار را به اتمام برساند. این برج سرانجام در مهر ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شد و حالا تبدیل به یکی هیجان انگیزترین و لوکس‌ترین مقاصد گردشگری در تهران شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برج میلاد در حدود ۱۵۰ هزار تن وزن دارد و ۱۷ هزار متر مربع شیشه در این سازه به کار رفته است. برج میلاد، یک برج چند منظوره است. این برج نه ففط عملکردهای مخابراتی و تلویزیونی در تهران را تقویت کرده، بلکه کاربردهای تفریحی، فرهنگی، هنری، تجاری و خدماتی بسیاری دارد. سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه سکه و مشاهیر، فودکورت و رستوران‌های بسیار خوب، سالن همایش و… از جمله مکان‌هایی است که در داخل یا محوطه کناری این برج زیبا قرار گرفته. با ما همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به امکانات تفریحی و جذاب برج میلاد بیندازیم.

لوکیشن محل ساخت برج میلاد:

برج میلاد، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۶۲ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر (گیشا) در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. این محل پس از بررسی و مطالعه ۲۱ نقطه و انتخاب ۱۷ نقطه از مختلف شهر تهران توسط یک گروه شامل تیم شهرسازی، تیم مطالعات تلویزیون، مخابرات، راه و ساختمان، اقتصادی، معماری، هواشناسی، تیم مطالعات ترافیک و تیم ژئوتکنیک برگزیده‌شده است.

تعداد پله و بخش ها و طبقات برج میلاد:

برج میلاد ۱۶۹۳ پله دارد و از سه بخش اصلی تشکیل شده. ساختمان پای برج (لابی)، بدنه اصلی و ساختمان بالای برج (راس) این سه قسمت را تشکیل می‌دهند که هر کدام کاربری و کارایی خاص خود را دارند. برج میلاد ۱۲ طبقه دارد و مساحت آن در مجموع ۱۲ هزار متر مربع است. بازدید از برج میلاد برای هشت طبقه امکانپذیر بوده و چهار طبقه دیگر برای استفاده‌های فنی، ایمنی، مخابراتی و رسانه‌ای ساخته شده‌اند.

برج میلاد تهران

ساختمان داخلی و دیدنی های برج میلاد:

در ادامه با ساختمان و مکان های تفریحی برج میلاد آشنا خواهید شد. برخی از این تفریح گاه ها داخل ساختمان میلاد نیستند و باید برای مراجعه به محوطه برج میلاد بروید.

سینما گیم برج میلاد تهران

اگر به دنبال تفریحی شاد و به یاد ماندنی هستید، دو پکیج در سینما گیم برج میلاد برای شما در نظر گرفته شده است:

پکیج اول سینما ۶ بعدی است که فیلمی جذاب و حیرت انگیز برایتان به نمایش می‌گذارد و پکیج دوم سینما ۷ بعدی(گیم) که شما در بازی شرکت خواهید داشت و با تفنگ‌های لیزری که هر صندلی به آن مجهز شده است، زامبی‌ها یا کابوی‌ها را از میدان خارج می‌کنید و امتیاز می‌گیرید!

سینما گیم برج میلاد، ۸ نفر ظرفیت دارد. و صندلی‌هایی متحرک دارد که با سیستمی پیشرفته، به تمام جهات می‌چرخد. افکت‌های مختلف طوفان، رعد و برق، باد، باعث می‌شود شما کاملا در فضای مورد نظر حضور خود را حس نمایید.

سینما گیم برج میلاد

اتاق فرار انیگما میلاد

بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم، یک بازی گروهی است که بین ۳ تا ۵ نفر می‌توانند در آن شرکت کنند. به محض ورود، در پشت سرتان قفل می‌شود و برای بیرون آمدن، باید معمای اتاق را حل کنید. در نظر داشته باشید که خروج از این مکان، یک نفره یا دو نفره امکان پذیر نیست.

شما باید گروهی وارد عمل شوید؛ پس کار گروهی و همبستگی اهمیت فراوانی می‌یابد. اگر حل معما به طول انجامید نباید به زور متوسل شوید، تنها و تنها باید فکر و استدلال کنید زیرا هیچ یک از گره‌های موجود با زور فیزیکی گشوده نخواهد شد.

سالن پینت بال

در ضلع جنوب غربی برج میلاد زمینی با مساحت ۱۵۰۰ متر مخصوص پینت بال وجود دارد. پینت بال برج میلاد، سانس ویژه برای بانوان، و سانس ویژه برای آقایان دارد و همچنین سانس خانوادگی نیز با ارائه مدرک شناسایی، قابل ارائه است.

سالن پینت بال میلاد

موزه مشاهیر برج میلاد

سفری به گذشته و گرفتن عکس یادگاری، آن هم در طبقه پنجم برج میلاد و در ارتفاع ۲۷۱ متری از سطح زمین! این موزه شامل مجسمه‌های سیلیکونی از مشاهیر ایرانی است که توسط دکتر علیرضا خاقانی ساخته شده‌است. مجسمه افرادی چون پروین اعتصامی، ستارخان، کمال‌الملک، و… در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

رستوران گردان

اگر به دنبال یک وعده غذایی هیجان‌انگیز بر فراز شهر تهران آن هم در ارتفاع ۲۷۶ متری هستید، رستوران گردان برج میلاد را از دست ندهید. این رستوران که در طبقه ششم برج میلاد قرار گرفته و ظرفیت ۳۰۰ نفری دارد، هریک ساعت یک بار دور خودش می‌چرخد و نمایی ۳۶۰ درجه از تهران را به نمایش می‌گذارد.

رستوران گردان برج میلا

پارک دلفین ها

نخستین دلفیناریوم غیرساحلی در خاورمیانه و مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان با مساحت ۳۲۰۰ متر مربع در برج میلاد قرار دارد. در دلفیناریوم غیرساحلی، می‌بایست فرمولاسیون آب اقیانوس دقیقا شبیه سازی شود تا برای جانداران درون آب، مناسب شود، که خوشبختانه دلفیناریوم برج میلاد به این تکنولوژی دست یافته است. این مجموعه، یک شیر و دو دلفین به نام‌های کاسیا و آلفا دارد که در ساعات بازدید حرکات آکروباتیک سرگرم‌کننده‌ای انجام می‌دهند.

پارک دلفین ها برج میلاد

موزه شهرداری برج میلاد و سکوی دید بسته

موزه شهرداری برج میلاد در طبقه چهارم واقع شده و امکان دید عالی از ارتفاع ۲۶۱ متری را برایتان فراهم می‌آورد. اگر دوست دارید بالای برج میلاد بروید ولی کمی ترس از ارتفاع دارید، به سکوی دید بسته بروید که در محیطی کاملا سرپوشیده، نمایی جذاب از تهران را ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از فضاهای جالب توجه در این طبقه موزه شهرداری است. دست نوشته‌های قدیمی ایران، هدایایی که در دوره‌های مختلف به شهرداری اهدا شده است، از جاذبه‌های این موزه است. کره‌های قدیمی قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی که از موزه ژرژ پمپیدو خریده شده است نیز در موزه شهرداری برج میلاد قرار دارند و بسیار دیدنی هستند.

سالن سینما

برج میلاد ۶ سالن سینمای بسیار پیشرفته و مجهز، دارای سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب دارد. پس اگر دوست دارید که زمانی را هم به دیدن فیلم اختصاص دهید، در برج میلاد این امکان نیز برایتان فراهم است.

سالن کاربازیا

در نوروز ۹۷، یک شهر مشاغل کودکان در برج میلاد تهران افتتاح شد تا کودکان ۳ تا ۱۳ ساله بتوانند مشاغل مختلف را در قالب بازی تجربه کنند؛ ایده‌ی جذابی که باعث می‌شود کودکتان نیز از بودن در محیط برج میلاد لذت ببرد، علایق خود را کشف کند، با فرهنگ کار و تلاش آشنا شود و قدرت خلاقیت و کارگروهی را پرورش دهد. غرفه‌های مختلفی همچون صنایع دستی، خانه آشپزی، نواهنگ، بیمارستان و اورژانس، مرکز خلاقیت و رباتیک، آکادمی هوانوردی، اداره پست، تعمیرگاه، آتش نشانی، پلیس، آزمایشگاه، و …. در کاربازیا وجود دارد.

برای دیدن تصاویر و آشنایی بیشتر، سایت کاربازیا را برررسی کنید. هزینه بلیت کودک شما، ۴۰ هزار تومان خواهد بود و می‌تواند یک همراه داشته باشد.

کاربازیا برج میلاد

اولین لیزریوم خاورمیانه در میلاد

لیزریوم، هنری است که از تلفیق نور و صدا و رنگ و تصویر ساخته می‌شود. لیزریوم برج میلاد، اولین لیزریوم خاورمیانه است. زمان‌های نمایش این لیزریوم همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است و در سانس‌هایی کوتاه به نمایش ویدیوآرت می‌پردازد.