بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مقبره آتاتورک در آنکارا

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/03/09 469 بازدید

از جاذبه های شهر آنکارا و پایتخت ترکیه می توان به مقبره آتاتورک اشاره کرد که ارزش زیادی نزد بازدیدکنندگان خود دارد.

54321

مقبره آتاتورک (Ataturk Mausoleum) به عنوان یادبودی از شخصیت بزرگ کشور ترکیه ساخته شده است. مصطفی کمال آتاتورک رهبر جنگ های ترکیه برای استقلال یافتن و همچنین اولین رئیس جمهور کشور ترکیه می باشد. آتاتورک یک مرد رویایی برای مردم ترکیه به شمار می آمد که توانست 24 قبیله بر روی زمین را با هم متحد کند و تغییرات قابل توجهی را در کشور ترکیه انجام دهد.

مصطفی کمال آتاتورک در 19 می سال 1881 به دنیا آمد. او یک افسر ارتش عثمانی بود که جنگ علیه امپراطوری عثمانی را آغاز کرد. آتاتورک یک برنامه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را در کشور آغار کرد که طی آن می خواست امپراطوری عثمانی را به یک دولت سکولار تبدیل کند.

طی رهبری کمال مصطفی آتاتورک مدارس زیادی ساخته شد و آموزش ابتدایی رایگان و اجباری شد. همچنین بار مالیاتی بر دهقانان کاهش یافت. اصول اصلاحاتی آتاتورک که باعث تاسیس ترکیه مدرن شد را کمالیسم می نامند. سر انجام آتاتورک در 10 نوامبر سال 1938 در کاخ Dolmabahce واقع در استانبول در گذشت.

ملت ترکیه نیز که او را رهبر بزرگ خود می دانستند و به وجود آمدن استقلال خود را مدیون آتاتورک بودند ، می خواستند او را همیشه در قلب و ذهن خود ثبت کنند. به همین خاطر آرامگاهی در قلب آنکارا برای او ساختند. این آرامگاه توسط معماران استاد امین اونات و استادیار احمد اورهان آردا طراحی شده است. ساخت و ساز آن 15 سال پس از مرگ آتاتورک به اتمام رسید.

40 جسد در آرامگاه آتاتورک وجود دارد در حالیکه جسد او در زیر یک اتاق مخصوص که برای عموم در دسترس نیست قرار دارد. گفته می شود که این اتاق بر اساس معماری های دوره سلجوقی و سبک های معماری عثمانی به شکل هشت ضلعی ساخته شده است و سقف هرمی آن با موزاییک طلا منبت کاری شده است.

به دلایل بالاست که این مکان که واقع در شهر آنکارا می باشد اهمیت ویژه ای نزد مردم ترکیه و بازدیدکنندگان آن دارد. اگر شما نیز قصد بازدید از این محل دیدنی و با ارزش و همچنین بازدید از دیگر جاذبه های شهر آنکارا دارید می توانید از  قسمت تور آنکارا یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

54326 91802-004-137471FA anitkabir_ataturk__s_mausoleum_by_cihanin anitkabir-museum-ankara-7 Ataturk_Mausoleum ataturkmausoleum

اختصاصی تورنشان