بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

معرفی پوکت تایلند

تور پوکت تاریخ : 1395/02/21 689 بازدید

پوکت ( Phuket ) یکی از بزرگترین استان های جزیره تایلند و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی کشور تایلند به شمار میرود .

معرفی پوکت تایلند

مرکز استان پوکت شهر پوکت میباشد که در حدود 30 کیلومتری فرودگاه بین المللی پوکت و 40 کیلومتری از سواحل زیبای پاتونگ قرار دارد .

آب و هوای پوکت 

 

مانند بسیاری از مناطق تایلند استان پوکت هم دارای آب و هوای گرمسیری است , به این معنی که شرایط در طول سال گرم و مرطوب است . دمای هوا حول و حوش 32 درجه سانتی گراد در طول روز و 25 درجه سانتی گراد در شب و  رطوبت عمدتا حدود 80 درصد یا بیشتر میباشد . در بین ماه های نوامبر.-فوریه هوای پوکت مقداری خشک تر بوده و بارندگی کمتری انجام میگیرد  .

آب و هوای پوکت

جغرافیا شهر پوکت

 

پوکت بزرگترین جزیره در کشور تایلند میباشد که در دریای آندامان در جنوب تایلند واقع شده است. این جزیره زیبارا از طرف غرب کوهستان های زیبایی به صورت شمال به جنوب در بر گرفته است , بالاترین ارتفاع این جزیره در خاو مای  است که در 529 متری از سطح دریا قرار دارد .

معرفی پوکت تایلند

شهر ها ی پوکت

 

1 – شهر پوکت : پوکت مرکز استان پوکت است که در جنوب تایلند قرار دارد. در حالی که اکثر مسافران برای بازدید از سواحل پوکت به شهر پوکت سفر میکنند برای درک فرهنگ واقعی پوکت و مردم تایلند میتوانید به شهر مرکی پوکت سفر کنید معماری این شهر ترکیبی از ساختمان های سبک پرتغالی با عناصر چینی است , وجود معابد قدیمی و ساختمان های پرتغالی با قدمت 150 سال از دیگر جاذبه های شهر پوکت میباشد.

شهر پوکت

2 – ساحل پاتونگ : سواحل پاتونگ  هرآنچه را که مورد نیاز یک توریست است،از آفتاب تا کافه ها و رستوران های مجهز، فراهم می‌کند. نوار ساحلی سه کیلومتری پاتونگ با شن و ماسه طلایی و دریایی با آب ذلال آبی یکی از دلایل محبوبیت این ساحل زیبا در پوکت میباشد  و احتمالا محبوب ترین ساحل در پوکت. بهترین زمان برای سفر به این ساحل در ماه نوامبر تا آوریل بوده و هر ساله در این روزها گردشگران زیادی با تور تایلند و تور پوکت خود را به این ساحل دیدنی می رسانند . وجود فعالیت های ورزشی مانند جت اسکی ,  قایق های تند رو ,  چتر بازی و … هم علاوه بر شنا کردن در دریایی آرام یکی دیگر از دلایل محبوبیت سواحل پاتونگ جزیره پوکت میباشد.

ساحل پاتونگ

 

3 – ساحل کاتا : ساحل کاتا یکی از مناطق جذاب و دیدنی استان پوکت میباشد که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده است این 2 ساحل به وسیله یک دماغه کوچک از هم تفکیک شده اند. ساحل کاتا مناسب گردشگرانی است که در تور پوکت  خود به دنبال مکان بسیار آرام هستند که با آفتاب درخشان و ماسه های سفید تشکیل شده باشد. در قسمت شمالی ساحل یک سایت مرجانی وجود دارد که مسافران در آنجا می توان غواصی کرده و در میان ماهی های اب شور به شنا بپردازند .

ساحل کاتا

4 – ساحل کارون : ساحل کارون سومین ساحل طولانی و بزرگ پوکت می باشد این ساحل در میان جزایر پاتونگ در شمال و جزیره کاتا  از سمت جنوب واقع شده است. کارون دومین ساحل محبوبی است که مسافران به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. این ساحل دارای امکانات غواصی و شنا بسیار خوبی است , ساحل کارون آرام‌ و پر از دیدنی‌های طبیعی بکر است. غواصی زیر آب‌های شفاف گل سرسبد تفریحات دریایی است و گشت زدن در دریا با قایق‌های چوبی پارویی هم لذتی فراموش‌نشدنی است.

ساحل کارون

5 – جزیره سیمیلان پوکت : جزیره سیمیلان در شمال غربی شهر پوکت واقع شده است . این منطقه یک مکان عالی برای گردشگران و علاقه مندان به غواصی می باشد. سیمیلان (Similan) مجمع الجزایر بسیار زیبایی است که یکی از بهترین مناطق برای غواصی به شمار می آید. برجسته ترین ویژگی این جزایر در نگاه اول ، تخته سنگ های بزرگی است که در بستر سواحل غربی و جنوبی این جزایر وجود دارد. با این حال جالب ترین مناظر این منطقه بر زیر امواج یافت می شد.

جایی که رشد مرجان ها به همراه تخته سنگ های بزرگ یک منظره عالی و فوق العاده را برای غواصان و ماجراجویان فراهم ساخته است. موجودات دریایی زیر آب به ساخته شدن این تخته سنگ های بزرگ کمک کرده اند. بیش از 200 گونه مرجان در این منطقه یافت شده است که از این حیص یک مکان عالی و ایده آل برای رشد مرجان ها به شمار می آید. گردشگران می توانند به راحتی در این منطقه به قایقرانی و غواصی بپردازند. همچنین علاقه مندان به ماهیگیری نیز می توانند در جزایر سیمیلان مشغول به صید شوند.

جزیره سیمیلان پوکت

مراکز خرید پوکت :

 

1 – مرکز خرید سنترال فستیوال واقع در نزدیکی شهر پوکت یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خريد پوکت در تایلند است که شامل 300 فروشگاه ، صنايع دستي تايلندي و وسايل الکترونيکي و … می باشد. دسترسی به این مرکز خرید بسیار آسان است و میتوایند به وسیله تاکسی و یا اتوبوس های هوایی به راحتی از این فروشگاه بازدید کنید .  وجود برند های مطرح لباش و مد و همچنین لوازم الکترونیکی از ویژگی های مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت میباشد .

 

سنترال فستیوال پوکت

جشن های پوکت

 

جشنواره شهر قدیمی پوکت :  این جشنواره زیبا هر ساله در شهر پوکت برگزار میشود ,  سراسر شهر قدیمی پوکت در طول این جشن چراغانی شده و مردم با لباس های سنتی تایلندی به جشن و خوشگزرانی میپردازند , در طول جشن غرفه های فروش غذا ها و سوغاتی های قدیمی تایلند در روبروی موزه هوآ تای پوکت دایر میشود که زیبایی این جشن را چند برابر میکند . نمایش های رقص اژدها و عروسک گردانی به سبک نمایش های چینی هم یکی دیگر از ویژگی های جشنواره شهر قدیمی پوکت میباشد,  اگر در زمان برگزاری این جشن به کشور تایلند سفر کردید بازدید از این جشنواره زیبا را از دست ندهید .

جشنواره شهر قدیمی پوکت

 

جشنواره تور پور : یا فستيوال روح گرسنه یکی دیگر از جشن های زیبا و جذاب شهر پوکت میباشد , این فستیوال در روز های 27، 28 و 29 ماه اوت در شهر پوکت اجرا میشود , در این جشن تمام  خیابان های پوکت به وسیله پرچم های زیبا با این مناسبت تزئین میشود و بازار هایی که به تولید و پخت کیک های قرمز رنگ مشغول هستند افتتاح میشود , مردم تایلند بر این باور هستند که روح درگذشتگانشان در این روز ها به خانه خود سر میزنند به همین دلیل مردم هم کیک های قرمز رنگی که به شکل لاکپشت هست تهیه کرده و خیرات میکنند .

دلیل استفاده از نماد لاکپشت در کیک ها را میتوان در تاریخ کشور چین جستجو کرد که مردمان قدیم چینی بر این باورند که لاکپشت نماد سلامتی و طول عمر میباشد و به همین دلیل هم مردم تایلند از کیک هایی به شکل لاکپشت برای این مراسم و فستیوال استفاده میکنند . جشنواره تور پور پوکت (Por Tor Festival ) شاید  افسانه ای و داستانی به نظر برسد ولی مانند تمامی جشن های مردم تایلند بسیار سرگرم کننده میباشد .

 

جشنواره تور پور

 

جشنواره غذایی محلی پوکت : این جشنواره هم دارای جذابیت های مخصوص به خود میباشد و قطعا ارزش بازدید را دارد ,  در این جشنواره مردم تایلند در مکان های مشخص در ابعاد زیاد و گسترده مشغول به پخت غذا های تایلندی و محلی میشوند همچنین بازارچه هایی برای معرفی لباس , مواد غذایی و لوازم خانگی محلی تایلندی نیز در این جشنواره برگزار میشود ,  پسران و دختران کوچک در طول جشنواره لباس های سنتی تایلندی پوشیده و مشغول بازی های مخصوی خود میشوند . همچنین در یک تالار در نزدیکی محل جشنواره گروه های تایلند به اجرای موسیقی و نمایش های سنتی و جذاب تایلندی میپردازند که برای گردشگران بسیار جداب میباشد .

جشنواره غذایی محلی پوکت

با وجود معرفی بیشتر جاذبه ها و مناطق شهر پوکت در این مقاله نمیتوان تمامی زیبایی های این شهر رویایی را در طی یک مقاله معرفی کرد در آینده نزدیک مقاله ای دیگر در باره شهر پوکت برای شما کاربران عزیز آماده میکنیم تا بتوانید با تمام جذابیت ها و زیبایی های این شهر آشنا شوید . در صورت تمایل به سفر به پوکت میتوانید از بخش تور پوکت اقدام نمایید .

 

 

اختصاصی تور نشان