بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

مسجد حاجی بایرام در آنکارا

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/03/12 504 بازدید

یکی از جاذبه ها و مناطق دیدنی شهر آنکارا ترکیه مسجد حاجی بایرام می باشد که این مسجد مورد احترام مردم قرار دارد.

4

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و دارای جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی بسیاری می باشد. همچنین تورهای بسیار زیادی وجود دارد که مقصد آن شهر زیبای آنکارا می باشد. یکی از جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی آنکارا مسجد حاجی بایرام است که در بین مردم دارای اهمیت زیادی می باشد و افراد زیادی به آن احترام می گذارند.

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram Mosque) یکی از قدیمی ترین و محترم ترین مساجد در ترکیه به شمار می آید که در قرن 15 و سال 1427 ساخته شده است. این مسجد نام خود را از یک شاعر ترک به نام حاجی بایرام گرفته است و یک نماد مذهبی برای مردم به حساب می آید و به همین خاطر است که اهمیت بالایی نزد مردم پیدا کرده است.

حاجی بایرام بنیان گذار فرقه بایرامی ها ، شاعر صوفی و آهنگساز بوده که در سال 1352 متولد شده است. نام واقعی او نعمان بوده است اما بعدها اسم خود را به بایرام تغییر داد. حاجی بایرام در یک روستای کوچک در آنکارا متولد شد و بعدها به یک محقق اسلام تبدیل شد.

مسجد حاجی بایرام نیز دارای طراحی زیبایی می باشد. فضای داخلی آن نیز دارای سقف های چوبی و قابلیت های قابل توجهی است که می تواند توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب کند. ویژگی های برجسته مسجد حاجی بایرام از معماری گرفته تا مسائل دینی و مذهبی ، این مسجد را به یکی از بربازدیدترین مساجد کشور ترکیه تبدیل کرده است.

مسجد حاجی بایرام هر روز میزبان نماز می باشد بدین شکل که روزانه 5 بار نماز در این مسجد برگزار می شود. این مسجد دارای فضای عرفانی و مذهبی می باشد و مکانی مناسب برای علاقه مندان به مسائل عرفانی نیز می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده گزینه های ناهارخوری و هتل هایی نیز در نزدیکی این مسجد واقع شده است که بازدیدکنندگان می توانند خستگی خود را در آنجا رفع نمایند. اگز شما نیز قصد دیدن از این مسجد فوق العاده و سفر به شهر زیبای آنکارا را دارید می توانید از قسمت تور آنکارا یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 44 4444 bayram-5 big-ankara Haci-Bayram-Mosque-10 Sultan-Ahmed-Mosque-8

اختصاصی تورنشان