بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

محله باستانی فهادان یزد

تاریخ گردی تاریخ : 1395/07/24 382 بازدید

محله باستانی فهادان قدیمی ترین محله شهر یزد می باشد. با توجه به اینکه یزد را به شهر خشت خام جهان …

محله باستانی فهادان یزد

اگه به استان و شهر زیبا و تاریخی یزد سفر کردید توصیه میکنیم اول از همه قدم به محله زیبای فهادان بگذارید محله ای که چندین آثار تاریخی یزد را در خودش جا داده , فکرش را بکنید کوچه های قدیمی و کوچه هایی باریک که به کوچه های آشتی کنون در دوران قدیم یزد معروف بوده است را از نزدیک تماشا کنید و در کنار تمامی اینها به زندان اسکندر یزد نیز که در همین محله قرار دارد بروید فهادان یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین محلات شهر یزد به حساب می‌آید. این محله در گذشته جزو محلات اعیان نشین یزد بوده است.

محله باستانی فهادان یزد

این محله از غرب به کوشکنو و از شرق به خیابان امام خمینی و محله مالمیر و همچنین از شمال به محلهٔ زنگیان و از جنوب به محلهٔ بازار نو و از جنوب غرب به محلهٔ شاه ابوالقاسم می‌رسد بر اساس منابع تاریخی فهادان هم به صورت محلهٔ فهادان و هم به صورت کوچهٔ فهادان آورده شده است.
این کلمه در لغت به معنای فرد سرشناس و یا دانا می باشدو ریشه در کلمه فهد دارد, محله باستانی فهادان قدیمی ترین محله شهر یزد می باشد. با توجه به اینکه یزد را به شهر خشت خام جهان می شناسند، اهمیت محله فهادان و آثار باستانی متعدد آن، محله فهادان را به یکی از کانون های گردشگری شهر یزد و کل کشور تبدیل نموده است.

محله باستانی فهادان یزد