بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

قلعه کادیفه کاله در ازمیر

دیدنی های ترکیه تاریخ : 1395/03/10 470 بازدید

از جاذبه های شهر ازمیر می توان به قلعه کادیفه کاله اشاره کرد که قدمت بسیاری دارد و گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند.

5s4jvfqm9e3dachous58

قلعه کادیفه کاله (Kadifekale castle) یکی از جاذبه های گردشگری شهر زیبای ازمیر می باشد که در بالای یک تپه با همان نام ساخته شده است. این قلعه در فاصله 2 کیلومتری از خط ساحلی واقع شده است و یک نمای کلی از شهرستان و خلیج ازمیر را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می دهد که می تواند نظر هر کسی را جلب خود نماید.

قلعه کادیفه کاله توسط ژنرال Lysimachos که جانشین اسکندر کبیر بود ، ساخته شده است. بخش تو خالی در سمت غرب قلعه مربوط به ورزشگاه و در سمت شرق مربوط به تئاتر باستانی می باشد. هردوی این ها توسط زلزله ویران شد و در سال 178 مورد بازسازی و ترمیم قرار کرفت. در گذشته قلعه کادیفه کاله را با نام قلعه پاگوس می شناخته اند.

در 197 سال قبل از مبلاد شهر ازمیر ( سمیرنا ) تحت کنترل پادشاه پرگامون قرار گرفته بود. پس از مرگ آتالوس دوم ، پادشاه پرگامون نیز سقوط کرد. در سال 178 میلادی شهر ازمیر توسط زلزله ویران شد اما به دستور مارکوس اورلیوس امپراطور روم ، دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. در سال 395 میلادی امپراطوری روم تقسیم شد و ازمیر تحت حاکمیت امپراطوری بیزانس قرار گرفت که در آن زمان قلعه کادیفه کالیه مورد بازسازی قرار گرفت.

این قلعه 186 متر ارتفاع دارد و سال هاست که در شهر ازمیر قرار دارد. در نزدیکی قلعه کادیفه کاله نیز مخزن باستانی که مخصوص ذخیره آب آشامیدنی در زمان امپراطوری روم ، بیزانس و عثمانی بوده است قرار دارد که بازدیدکنندگان می توانند در کنار بازدید از قلعه ، از این آثار تاریخی نیز دیدن نمایند.

قلعه کادیفه کاله چشم اندازهای زیبایی را به نمایش در می آورد که باعث لذت بردن بازدیدکنندگان می شود. اگر شما قصد سفر به شهر ازمیر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن را دارید می توانید از قسمت تور ازمیر یک تور مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام سفر به شهر زیبای ازمیر حتما از قلعه کادیفه کاله دیدن نمایید.

 kadifekale_izmir-qpr kadifekale2 kadifekale3 Kadifekale-Izmir-3 Kadifekale-Izmir-4 Selcuk-Castle-03

اختصاصی تورنشان