بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

عروس آبشار های ایران ثبت ملی شد!

آبشارها تاریخ : 1398/08/16 132 بازدید

آبشاری که معروف به عروس آبشار های ایران است به ثبت ملی رسید. آبشار الیگودرز که در لرستان واقع است ثبت ملی شده است و این موضوع با بازخورد مثبت رو به رو بوده است.

سید امین قاسمی بیان می کند: مراتب ثبت این اثر در فهرست آثار طبیعی ملی توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار لرستان ابلاغ شد. وی اظهار داشت: در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور پرونده ثبت ملی آبشار آب سفید الیگودرز تهیه و در نهایت به شماره 534 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید. وی تصریح کرد: با انجام این مهم، تعداد آثار طبیعی ثبت شده لرستان در فهرست ملی به عدد 33 رسید.

آبشار آب سفید، معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران در جنوب شرقی استان لرستان و در دامنه های کوه های زاگرس واقع و دسترسی به آن با جاده شهر الیگودرز امکان پذیر است. ارتفاع آبشار 70 متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود 8 متر بوده که به رود رودبار لرستان می پیوندد و سرانجام به دز می ریزد.

آبشار آب سفید در دره های تاریک در اثر فعالیت های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چندین هزار سال پدید آمد. آب آبشار با هوا مخلوط شده و بر اثر برخورد با سنگ ها حباب های سفیدی را تشکیل می دهند و این حباب های سفید باعث می شوند تا آبشار به رنگ سفید دیده شود و به همین دلیل نام آب سفید را به آن تعلق داده اند. آبشار آب سفید به زبان محلی های لرستان به “او اسبید” مشهور بوده و به نام های دیگری همچون آبشار سفید آب و آبشار سفید هم نیز شناخته می شود.

عروس آبشار های ایران ثبت ملی شد!