بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

روایت کشتی یونانی در جزیره کیش

دیدنی های کیش تاریخ : 1398/07/23 188 بازدید

کشتی یونانی

در چهارم مرداد ماه  سال ۱۳۴۵، بوميان جزيره كيش ناگهان كشتي عظيم‌الجثه‌اي را كه در نزديكي روستاي باغو به گل نشسته بود، ديدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دليل به گل نشستن اين كشتي در پس پرده‌اي از ابهام است اما گفته مي‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دريايي در سواحل جزيره كيش اين اتفاق روي‌ داده است.

کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ در گلاسکو توسط شرکت ویلیام همیلتون ساخته شد. زمانی که این کشتی ساخته شد وزنی برابر با ۷۰۶۱ تن و طولی ۱۳۶ متری داشت . در طول زمان فعالیتش مالکان ایرانی و انگلیسی زیادی داشته است

علت نامگذاری این کشتی با عنوان “کشتی یونانی” بخاطر آخرین صاحب او بود که فردی یونانی بوده است.

کشتی یونانی نام های زیادی داشته است مانند : امپایر ترومپت ، نچرالیست ، کوروش پارسی ، همدان و زمانی که کشتی غرق شد نام او کولا اف بوده است . ( این نام ها به ترتیب نوشته شده است ).

قسمت تحتاني كشتي كه در آب است بر اثر برخورد امواج دريا با آن پوسيده و هر آن ممكن است فرو افتد.

منظره ی خورشيد كه به آهستگي در پشت كشتي يوناني در آب هاي نيلگون خليج فارس غروب مي‌كند بسیار زیباست. پارك ساحلي كشتي يوناني در زميني به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با امكاناتي چون آمفي‌تئاتر، كافه تريا، رستوران ايراني و لبناني، غرفه هاي فروش تنقلات، ايستگاه هاي كرايه اسكيت، دوچرخه و فروش محصولات ورزشي در محيط پيرامون كشتي يوناني در دست احداث مي‌باشد.

کشتی یونانی  کشتی یونانی

کشتی یونانی