بسیار سفر باید :سفر کردن انسان‌ها را فروتن می‌کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی میکنید را کشف می‌کنید.

خانه رسولیان یزد

تاریخ گردی تاریخ : 1395/07/29 642 بازدید

خانه رسولیان یزد که بیش از یک قرن از عمر آن می گذرد، در محله سهل بن علی شهر یزد واقع شده است…

معرفی خانه رسولیان یزد

خانه رسولیان یزد در سال 1283 هجری شمسی – مصادف با سال های آخر حکومت سلسله قاجار- به همت مرحوم “حاج میرزا کاظم رسولیان” و به دست استاد “محمد حسن محمد رحیم” ساخته شد. خانه رسولیان تا چند سال پیش مسکونی بود. در حال حاضر، دانشکده معماری یزد در آن مستقر است. این خانه شامل دو بخش اندرونی و بیرونی است.

حیاط اندرونی بخش که کاملاً خصوصی خانه است شامل اتاقهای سه دری ارسی تالار، کلاه فرنگی و باد گیر است که پیرامون حیاطی بزرگ و مشجر با حوضی وسیع در میان آن قرار گرفته است. این خانه یکی از خانه های ارزشمند یزدی است.

خانه رسولیان یزد

امروزه بخش های مختلف این خونه قدیمی به فضاهای آموزشی تبدیل شده و محل برگزاری سمینارهای مختلف علمی بوده و از سال ۶۸ وقف دانشگاه یزد شد و بعد از مرمت به عنوان دانشکده معماری و شهر سازی مورد استفاده قرار گرفت . این خانه که بیش از یک قرن ازعمر آن می گذرد، درمحله سهل بن علی یزد واقع شده و شامل دو بخش متمایز به صورت بیرونی و اندرونی است. حیاط بیرونی محل پذیرایی از میهمانان و برگزاری مراسم وروضه خوانی حضرت امام حسین (ع) بوده است.

خانه رسولیان یزد

خانه رسولیان یزد